Microsoft wydał drugą aktualizację poglądową dla Visual Studio Tools for Unity 2.0, która zapewnia programistom większą kontrolę nad ich projektami, a także zwiększa ogólną łatwość obsługi. VSTU do bezpłatny dodatek do Visual Studio, który do dyspozycji użytkownika oddaje narzędzia, dedykowane silnikowi Unity. Wśród nowości warto wymienić panel opcji, który ułatwia śledzenie i kontrolowanie nowych funkcji, eksperymentalne wsparcie dla zatrzymań aplikacji w przypadku wyjątków (wielu użytkowników prosiło o tę funkcję), wsparcie dla funkcji BreakPoint oraz obsługa Unity 5.
Poniżej przedstawiamy zestawienie najważniejszych nowości w Preview 2:
- Opcje: korzystanie z panelu opcji pozwala włączyć lub wyłączyć poszczególne funkcje w zależności od potrzeb użytkownika.
- Eksperymentalne wsparcie dla zatrzymania debugowania: możliwość przerwania pracy debuggera, gdy w kodzie Unity nastąpi wyjątek. Funkcję można włączyć w panelu opcji, a następnie skonfigurować w oknie ustawień wyjątków.
- Tworzenie breakpointów: pozwala umieścić punkty przerwania w każdej wiadomości MonoBehaviour w kodzie gry, bez konieczności manualnego tworzenia każdego przerwania.
- Hit Count: funkcja ta pozwala ustalić, po ilu breakpointach debugger przerywa pracę. Jest to szczególnie przydatne podczas pracy z pętlami.
- Object ID: identyfikatory obiektów pozwalają stworzyć odniesienie do obiektu, nawet jeśli aktualnie nie znajduje się w zasięgu.
Poszczególne wersje VSTU pobierzemy bezpłatnie z Visual Studio Gallery:
Visual Studio 2015 Preview Tools for Unity |
Visual Studio 2013 Tools for Unity |
Visual Studio 2012 Tools for Unity |
Visual Studio 2010 Tools for Unity .