Microsoft wyznaczył sobie na ten rok kilka ogólnych celów w takich obszarach, jak MR + AI, AR + VR i immersyjna komunikacja. Parę interesujących dokonań powstało też na pograniczu wirtualnej rzeczywistości i kreatywności. Tu na pierwszy plan wybił się AltspaceVR z funkcjami tworzenia wirtualnych przestrzeni. Okazuje się tymczasem, że Microsoft pracuje nad zupełnie nowym narzędziem dla twórców.
Chodzi mianowicie o aplikację Microsoft Maquette, na której prezentację natknął się WalkingCat. Projekt, rozwijany też pod kryptonimem Bozzetto, to wieloplatformowe narzędzie do tworzenia prototypów przy użyciu gogli VR i kontrolerów ruchu. Dzięki osadzeniu w środowisku VR łatwiej jest tworzyć przestrzenne obiekty - na płaskich ekranach monitorów doświadczenie nie jest po prostu tak immersyjne. Maquette zaczynała jako wewnętrzne narzędzie Microsoftu, ale teraz firma najwyraźniej postanowiła udostępnić je publicznie.
Teoretycznie możliwości kreacji w świecie VR są nieograniczone, ale w praktyce wszystko zależy od możliwości aplikacji. W zasadzie wygląda to podobnie, jak w edytorach grafiki 3D, z tym że to my sami znajdujemy się w centrum doświadczenia. Zamiast oglądać sceny na płaskim monitorze, wskakujemy wprost do niej i dokonujemy interakcji w bardziej naturalny sposób. Podobno głównym zadaniem Microsoft Maquette jest prototypowanie, ale na wideo widzimy, że możliwości narzędzia są dość szerokie - od budowania scen 3D z obiektów, po projektowanie interfejsów.
Microsoft Maquette nie została jeszcze oficjalnie przedstawiona przez twórców, niemniej jednak możecie zobaczyć ją w akcji na powyższym wideo. Kiedy aplikacja zostanie udostępniona, będzie można jej używać na platformach Windows Mixed Reality, Oculus Rift i HTC Vive - oczywiście w połączeniu z PC. Czekamy tymczasem na więcej informacji od Microsoftu.