Ulepszenia funkcji "Wyświetl zmiany" w Word, Excel i PowerPoint Online

Ulepszenia funkcji "Wyświetl zmiany" w Word, Excel i PowerPoint Online

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 12/15/2023, 8:45 PM

Liczba odsłon: 543

Microsoft poinformował, że w oparciu o feedback ukończył redesign funkcji "Wyświetl zmiany" ("Catch Up") w aplikacjach Word, Excel i PowerPoint dla sieci Web. Pozwoli to być bardziej na bieżąco z ważnymi aktualizacjami i aktywnościami w Twoich plikach. Jak to działa i co dokładnie się zmieniło?

Funkcja "Wyświetl zmiany" pomaga pozostawać na bieżąco ze zmianami w dokumentach naniesionymi przez współpracowników. Kiedy wracasz do współdzielonych plików, identyfikuje ona ostatnią aktywność w komentarzach skierowaną do Ciebie oraz podsumowuje ostatnie zmiany. Kliknięcie dowolnego elementu przeniesie Cię bezpośrednio do niego, umożliwiając Ci odpowiedzenie na feedback, zadanie pytania czy wejście w dyskusję.

Jak to działa? Funkcja "Wyświetl zmiany" otwiera się automatycznie, gdy w otwartym pliku pojawiły się nowe zadania, wzmianki lub komentarze, których jeszcze nie widziałe/aś. Możesz też skorzystać z niej w każdej chwili, klikając przycisk "Wyświetl zmiany" w prawym górnym rogu paska menu aplikacji Word, Excel i PowerPoint w przeglądarce – zaraz obok przycisku "Komentarze".

Ulepszenia funkcji

Co się zmieniło? "Wyświetl zmiany" ma teraz dwie sekcje, które pomogą Ci szybko przejrzeć zmiany w pliku:

  • Aktywności dla Ciebie: w tej sekcji funkcja "Wyświetl zmiany" powiadamia Cię o aktywności w komentarzach skierowanych do Ciebie. Klikając element na liście, przejdziesz do danego komentarza. Niebieska kropka obok elementu listy wskazuje, że tej aktywności jeszcze nie widziałe/aś. Aktywności są zachowywane do 28 dni i nie usuwają się przy odświeżaniu pliku. Możesz indywidualnie odrzucać elementy z listy, jeśli nie chcesz ich już widzieć.
  • Zmiany w <pliku>: zobaczysz podsumowanie tego, kto wprowadził edycje w dokumencie, arkuszu lub prezentacji od czasu Twojej ostatniej wizyty. Kliknięcie tej sekcji przekieruje Cię do głównej edycji w pliku. Jeżeli nie ma nowych edycji, możesz uzyskać dostęp do poprzednich edycji w tej sekcji.

Aby używać funkcji "Wyświetl zmiany", Twój plik musi znajdować się w OneDrive lub SharePoint, a także być udostępniony innym osobom z uprawnieniami do edycji. Wyżej wymienione aktualizacje są już dostępne dla wszystkich użytkowników Word i PowerPoint dla sieci Web, a wkrótce będą także dla użytkowników Excela dla sieci Web. Microsoft dodaje, że pracuje nad implementacją tych zmian także w aplikacjach na Windows.

Źródło: https://insider.microsoft365.com/en-us/blog/catch-up-on-changes-and-comments-from-others

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia