Agencja reklamowa AdDuplex przedstawiła nowy raport dotyczący popularności tabletu Surface. W porównaniu do poprzedniego miesiąca produkt Microsoftu zaliczył kolejny wzrost popularności.
Microsoft w dalszym ciągu nie przedstawił oficjalnych danych dotyczących sprzedaży swojego tabletu i branżowe media muszą posługiwać się wynikami pochodzącymi m.in. z raportów agencji reklamowych. Właśnie według danych firmy AdDuplex, tablet Surface nie tylko w dalszym ciągu jest liderem wśród urządzeń z systemami Windows 8 i RT, ale również zwiększył swój udział w rynku.
Raport agencji AdDuplex został stworzony na podstawie zasięgu reklam, które są umieszczone w 112 aplikacjach w Windows Store. W grudniu z Microsoft Surface korzystało 6% użytkowników systemów Windows 8 i RT, a według danych z połowy stycznia Surface posiada już 7,6% udziałów. Na pewno jest to związane z rozszerzeniem sprzedaży urządzenia w większej ilości sklepów. Jeżeli jest to główny aspekt, Microsoft powinien pomyśleć o nawiązaniu współpracy z kolejnymi sprzedawcami i kolejnymi rynkami.
Poza Microsoftem największym producentem urządzeń z systemem Windows 8 i RT jest Hewlett-Packard, następnie Asus i Dell, a dalsze miejsca zajmują urządzenia Acer i Toshiba.
Liczba 112 aplikacji z reklamami firmy AdDuplex, na podstawie których bazuje raport, może świadczyć, że popularność tabletu Surface jest znacznie większa. Można tak myśleć ze względu na fakt, że użytkownicy starają się unikać aplikacji z reklamami, a w samym Windows Store dostępnych jest kilkadziesiąt tysięcy innych programów.