Microsoft wprowadza do silnika wyszukiwania Bing pewne zmiany podyktowane chęcią przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii. W rezultacie od wszystkich reklamodawców, publikujących treści związane z centrami terapii uzależnień, wymagana będzie certyfikacja LegitScript. Ponadto dla usług tych nie będzie dłużej możliwe generowanie leadów.
Microsoft podkreśla, że zawsze jest skłonny do ulepszania zasad związanych z jego produktami, by zapewnić użytkownikom bezpieczne i angażujące doświadczenia. Uzależnienie od alkoholu i narkotyków to poważne i delikatne tematy, zwłaszcza dla tych, którzy dotknięci są uzależnieniem bezpośrednio lub pośrednio - wyjaśnia Melissa Alsoszatai-Petheo, Advertiser Policy Manager w Bing Ads. Nasi użytkownicy zasługują na najbardziej pomocne wyniki, jakie możemy zaoferować, kiedy szukają pomocy w wyjściu z uzależnienia dla siebie lub bliskich.
Aby pomóc w ochronie naszych użytkowników przed wprowadzeniem w błąd lub wykorzystaniem w tak wrażliwej sytuacji, podjęliśmy decyzję, że będziemy wymagać certyfikacji LegitScript od wszystkich reklamodawców w obszarze wychodzenia z uzależnienia narkotykowego i alkoholowego. Nie będziemy też już zezwalać na generowanie leadów dla tych usług.
– Melissa Alsoszatai-Petheo, Advertiser Policy Manager w Bing Ads
Zmiany wejdą w życie na terenie USA w połowie marca. Ośrodki terapii uzależnień zostaną więc w Bing Ads potraktowane tak samo, jak produkty farmaceutyczne i zdrowotne, dla których również wymagana jest certyfikacja.