Personalizacja wyników wyszukiwania na podstawie danych z Facebooka

Personalizacja wyników wyszukiwania na podstawie danych z Facebooka

Autor: Barłomiej Wojas

Opublikowano: 10/14/2010, 11:08 PM

Liczba odsłon: 3026

Microsoft nie oszczędza wysiłku ani pieniędzy na promowanie wyszukiwarki Bing. Po nawiązaniu, kosztującej wiele milionów dolarów współpracy z Yahoo! koncern zdecydował się teraz na zacieśnienie współpracy z popularnym serwisem społecznościowym Facebook.

Wczoraj, podczas odbywającej się w siedzibie Microsoftu konferencji prasowej, poinformowano o nawiązaniu kolejnej współpracy z Facebookiem. W jej ramach popularny serwis społecznościowy zintegrowany zostanie z wyszukiwarką Bing. Oznacza to, że wyniki wyszukiwania Binga obejmować będą dostępne publicznie dane pochodzące z Facebooka. Dotyczy to głównie rzeczy oznaczonych przez naszych znajomych jako 'Lubie to'. Dla przykładu szukając informacji o restauracji, kinie, teatrze itp. pierwsze pozycje zajmą te miejsca, które odwiedzone zostały przez znane nam osoby i które są przez nie polecane. Dużo łatwiej wyszukiwać będzie można także osoby podając ich imię i nazwisko. Wyróżniane będą propozycje osób, które w Facebooku znajdują na liście naszych znajomych.

Nie podano dokładnych informacji dotyczących terminu zakończenia procesu integracji. Wiadomo jednak, że powiązanie profilu z wynikami wyszukiwania wymagało będzie akceptacji użytkownika. Ponadto dane pochodzące z kont użytkowników poniżej 18. roku życia nie będą uwzględniane przez Binga.

Źródło: http://www.betanews.com/article/Bing-will-use-your-Facebook-friends-to-personalize-search-results/1287003401

Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!
Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!

Wydarzenia