Generatywna AI w wynikach wyszukiwania Bing

Generatywna AI w wynikach wyszukiwania Bing

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/26/2024, 6:00 PM

Liczba odsłon: 551

Po wprowadzeniu dużego modelu językowego GPT-3.5, a następnie GPT-4 do Bing Chat (później jako Microsoft Copilot) w lutym zeszłego roku Microsoft nadal wytrwale pracował nad ulepszaniem wyszukiwarki. Bing już wiele lat wcześniej korzystał ze sztucznej inteligencji, aby lepiej rozumieć kontekst i intencje użytkownika, rozpoznawać zawartość obrazów i nie tylko. Teraz nastąpił kolejny krok – otrzymał on funkcję generatywnego wyszukiwania.

Generatywne wyszukiwanie w Bing trafiło już do niewielkiego odsetka użytkowników. Poprzez połączenie generatywnej AI i dużych modeli językowych ze stroną wyników wyszukiwania to nowe doświadczenie tworzy wielowarstwową, dynamiczną odpowiedź na każde zapytanie użytkownika.

Na przykład gdy użytkownik zapyta, "co to jest spaghetti western?", Bing pokaże wygenerowane przez AI doświadczenie, które pozwoli zanurzyć się w ten fenomenalny podgatunek filmowy, wliczając w to jego historię i początki, najważniejsze przykłady i nie tylko. Informacje są łatwe do odczytania i zrozumienia, a linki prowadzące do źródeł pozwalają zagłębić się jeszcze dalej. Standardowe wyniki wyszukiwania nadal wyświetlają się przy tym na stronie wyników – tak jak zawsze.

Generatywna AI w wynikach wyszukiwania Bing

To nowe doświadczenie łączy podstawowe wyniki wyszukiwania Bing z mocą dużych i małych modeli językowych (LLMs i SLMs). Rozumie ono zapytanie do wyszukiwarki, przegląda miliony źródeł informacji, dynamicznie dopasowuje treści i generuje wyniki wyszukiwania w nowym, wygenerowanym przez AI układzie. Microsoft ulepszył także metody optymalizacji poprawności w Bing.

Dane z tej wczesnej wersji pokazują, że przy korzystaniu z nowego doświadczenia liczba kliknięć w linki pozostaje na swoim normalnym poziomie, co pozwala mieć pewność, że AI nie podkrada użytkowników twórcom stron. Przeciwnie, ta nowa wersja wyszukiwarki została zaprojektowana, aby prezentować tradycyjne wyniki i zwiększyć liczbę klikalnych linków na stronie.

Generatywna AI w wynikach wyszukiwania Bing

Nowa wersja Bing z generatywnym wyszukiwaniem to duży krok naprzód w kategorii tego, jak wyszukiwarka może (i jak z pewnością będzie) zachowywać się i wyglądać w epoce sztucznej inteligencji. Microsoft będzie testował to doświadczenie, uczył się, pozyskiwał feedback i dalej je ulepszał, nim stanie się ono powszechnie dostępne. Użytkownicy mogą korzystać z przycisków kciuka w górę/w dół nad generatywnymi wynikami oraz ikony feedbacku (opinii), aby dostarczyć komentarze.

Na marginesie warto dodać, że sztuczna inteligencja w Bing wydaje się radzić sobie świetnie mimo ostatnich informacji, że została ona odcięta od zawartości Reddita, który najwyraźniej chce pobierać od dostawców wyszukiwarek sowite honoraria za dostęp do treści generowanych za darmo przez użytkowników.

Źródło: https://blogs.bing.com/search/July-2024/generativesearch

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia