Oculus Rift z kontrolerem Xbox One i ścisłym wsparciem w Windows 10

Oculus Rift z kontrolerem Xbox One i ścisłym wsparciem w Windows 10

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/12/2015, 12:05 AM

Liczba odsłon: 3084

Microsoft nawiązał partnerstwo z firmą Oculus, którego celem ma być dołączenie kontrolera Xbox One do każdego egzemplarza Rift. Premiera głośnego zestawu VR już na początku przyszłego roku. To jednak nie koniec. Oculus Rift nie tylko będzie wyświetlał gry z najnowszej konsoli Microsoftu, ale również współpracował z nadchodzącym Windows 10.

Microsoft rozwija wprawdzie swoją własną technologię HoloLens, niemniej jednak nie odwraca się od segmentu "tradycyjnej" wirtualnej rzeczywistości. Podczas dzisiejszej konferencji Oculus głos zabrał lider działu Xbox w Microsoft, Phil Spencer, który opowiedział nieco więcej o nowo zawiązanym partnerstwie. Oculus Rift będzie natywnie obsługiwany przez Windows 10. Dotyczy to także planowanej dopiero funkcji strumieniowego przesyłu gier z Xbox One do Windows 10 za pomocą wbudowanej aplikacji Xbox. Jak dotąd nie wiemy, które gry będą w całości wspierane przez konkurencyjny hełm VR. Jedno jest pewne: zaprojektowane dla ekranów telewizora gry będą wyświetlane w "trybie kinowym". Warto dodać, że dołączony do zestawu pad to odświeżona wersja kontrolera Xbox One, wyposażona w 3,5-milimetrowe gniazdo słuchawkowe.

Oculus Rift

W jaki sposób Oculus Rift będzie wyświetlać gry z Xbox One? Jak tłumaczy Spencer, "To wyświetlacz 2D w trójwymiarowym świecie, więc nie zamieniamy wszystkich tytułów Xbox w gry [oparte na] wirtualnej rzeczywistości. Fakt, że otrzymujecie wielki ekran, podczas gdy cała reszta odchodzi w niebyt a wasze oczy nakierowane są na wyświetlacz, stanowi całkiem miłe, imersyjne i 'ciemne' doświadczenie". Szef działu Xbox został także zapytany o wpływ partnerstwa z Oculus na rozwijany przez Microsoft projekt HoloLens. Spencer wskazuje, że współpraca toczy się na zupełnie innym polu, a załoga HoloLens śledzi te wydarzenia z wypiekami na twarzach. Rift to "klasyczna" wirtualna rzeczywistość, oferująca pełne zanurzenie, podczas gdy HoloLens dostarcza rzeczywistości rozszerzonej, łączącej świat zewnętrzny użytkownika z hologramami, wyświetlanymi na soczewkach.

Mimo rozwijania własnych projektów "ubieralnych", Microsoft nie odpuści wspierania platform konkurencji, o ile będą one współpracować z jego systemem i konsolą. Dołączenie kontrolera Xbox One (wspieranego natywnie przez Windows 10) do prominentnego zestawu VR wydaje się firmy z Redmond rozwiązaniem idealnym.

Źródło: http://www.ibtimes.com/microsofts-xbox-chief-phil-spencer-partnering-oculus-vr-lets-us-focus-hololens-1963263

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia