Nowy kurs Windows Mixed Reality dla deweloperów Unity

Nowy kurs Windows Mixed Reality dla deweloperów Unity

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 2/19/2018, 6:21 PM

Liczba odsłon: 1942

Jeśli myśleliście już nad rozwijaniem własnych aplikacji VR lub AR, prawdopodobnie spotkaliście się już z Unity. Jak się okazuje, Unity jako silnik sprawuje się świetnie nie tylko w "zwykłych" grach, ale i w rozwiązaniach wirtualnej rzeczywistości. W nowej serii wideoporadników Microsoft przybliża deweloperom Unity platformę Windows Mixed Reality i to, jak można zaadresować jej kontrolery ruchu.

Windows Mixed Reality

Jako że VR jest z założenia doświadczeniem wszechogarniającym, wciągającym użytkownika na poziomie wielu zmysłów, poprawna obsługa kontrolerów ruchu jest niezbędna dla zachowania immersji. Liczy się bowiem nie tylko dobrze wyglądający świat wirtualny, ale i to, w jaki sposób możemy nawiązać z nim interakcję. Podnoszenie i przenoszenie wirtualnych obiektów, strzelanie, naciskanie przycisków a nawet przeładowanie broni nie sprowadza się już zazwyczaj do naciśnięcia jednego przycisku (chociaż nie jest to zabronione), ale do całych manipulacji trzymanymi w rękach kontrolerami ruchu. By ułatwić deweloperom Unity właściwe zaadresowanie tych wielowymiarowych urządzeń wejścia, Microsoft przygotował nowy kurs wideo. Został on podzielony na sześć odcinków (plus wstęp), które omawiają różne podstawowe zagadnienia:

  1. Unity setup: optymalizacja Unity pod kątem Windows Mixed Reality, konfiguracja Mixed Reality Camera i środowiska;
  2. Controller visualization: renderowanie modeli kontrolerów ruchu w trybie gry i środowisku Unity;
  3. Attaching UI elements to the controller: elementy kontrolerów i jak przypisać do nich konkretne obiekty;
  4. Working with touchpad input: obsługa zdarzeń na podstawie danych z touchpadów i wpływ ich pozycji na doświadczenia w aplikacji;
  5. Overriding controller model: zastępowanie modelu kontrolera własnym modelem 3D;
  6. Painting with Select input: używanie przycisku Select, by rozpoczynać i kończyć rysowanie linii;
  7. Object spawning with Select input: używanie zdarzeń z przycisków Select i Grasp, tworzenie instancji obiektów.

Wszystkie nagrania zostały umieszczone na YouTube, jednak warto je oglądać z poziomu kursu Mixed Reality 213 na portalu Windows Dev Center, gdzie znajdziemy dodatkowe wyjaśnienia, zrzuty ekranu i pliki projektów.

Źródło: https://mspoweruser.com/microsoft-release-6-part-windows-mixed-reality-developer-course-youtube/

Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!
Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!

Wydarzenia