Są już pierwsze od niemal trzech miesięcy dane o wynikach sprzedaży najnowszej konsoli Microsoftu. Wygląda na to, że po wielkim, popremierowym boomie Xbox One sprzedaje się dużo wolniej od swojego poprzednika.
Ostatnie dane Microsoft ujawnił 23 stycznia, gdy 3,9 miliona sztuk konsoli trafiło na półki sklepowe. Dzisiejsze dane mówią o ponad 5 milionach sprzedanych sklepom egzemplarzy. Ile z nich faktycznie trafiło do odbiorców? Tego jeszcze nie określono. Z oszacowanych danych wynika z kolei inna, ciekawa zależność. Okazuje się, że ujmując okres od czasu premiery, sprzedaż XONE jest o 60% słabsza, niż w przypadku X360. Według najnowszych danych w marcu sprzedano 311 tysięcy sztuk konsoli na rynku amerykańskim oraz 1,4 miliona gier. W tym samym czasie - również w USA - sprzedano 111 tysięcy Xboksów 360 i 2,7 mln dedykowanych mu gier. Łączne wyniki sprzedaży gier na XONE i X360 pokrywają 49% udziałów w rynku oprogramowania w okresie zeszłego miesiąca.
Titanfall, który ukazał się w marcu na Xbox One i PC (a miesiąc później także na Xbox 360), był marcowym bestsellerem w USA - podaje NPD Group. Ilość sprzedanych egzemplarzy nie została jednak ujawniona. Na drugim miejscu plasuje się Infamous: Second Son na PS4, a podium zamyka South Park: The Stick of Truth.
Doskonała sprzedaż Titanfalla nie zdołała pomóc XONE w dogonieniu PS4. Konsola od Sony nadal wiedzie prym na rynku konsol ósmej generacji - od czasu premiery sprzedała się w nakładzie 7 milionów sztuk. Jak dodaje NPD, konsole sprzedają się o 78% lepiej, niż rok temu, podczas gdy popularność gier spadła o 28%.