Microsoft opublikował pierwszy spot reklamowy nowo przejętego działu mobilnego Nokii. Filmik podkreśla wyjątkowość urządzeń Nokii na tle szarej konkurencji.
Feria "skittlesowej" tęczy barw ma się w najlepsze. "Nie taka jak wszyscy" to pierwszy krok w budowaniu świadomości marki Microsoft Mobile Oy, czyli przemianowanego oddziału usług i urządzeń Nokii, mieszczącego się w Finlandii. Od czasu piątkowej akcesji Microsoft nabył prawa do sprzętu i patentów mobilnych Nokii na 10 lat. Nokia jako marka smartfonów będzie znakować urządzenia jeszcze przez "jakiś czas", tym niemniej jej logo nie pojawia się w filmie.
Filmik, zaprezentowany na YouTube ukazuje posiadacza Lumii, który wyróżnia się i szokuje przechodniów na ulicach miasta. Pod koniec filmu widzimy tablet Lumia 2550. Pozwala to przypuszczać, że tablety Nokii nie zostaną prędko wycofane ze sprzedaży na rzecz serii Surface. Warto zauważyć, że spot na YouTube został wrzucony z oficjalnego profilu Nokii. Jednak i to nie powinno dziwić. Gigant z Redmond nabył prawa również do serwisów i kont w mediach społecznościowych Nokii. Będzie ich używał najprawdopodobniej przez okres roku.
Pełnego spektrum efektów przejęcia działu mobilnego Nokii nie ma co się spodziewać w ciągu najbliższego roku czy nawet dwóch. Choć 25 kwietnia zostały dopięte formalne kwestie transakcji, jednak ma to w rzeczywistości znaczenie jedynie prawne. W praktyce pozostaje niejasne, kiedy (i czy w ogóle!) Microsoft Mobile stanie się używanym znakiem towarowym.