Microsoft traci około 44 gr na każdym sprzedanym smartfonie

Microsoft traci około 44 gr na każdym sprzedanym smartfonie

Autor: Piotr Maciejko

Opublikowano: 4/27/2015, 6:20 PM

Liczba odsłon: 2862

Pomimo sprzedania 10 milionów smartfonów w drugim kwartale bieżącego roku, dział mobilny Microsoftu jest w nie lada tarapatach. Firma postawiła na produkcję słuchawek z niskiej półki zapominając o flagowcach. Decyzja ta okazała się potworna w skutkach, gdyż sprzedaż co prawda wzrosła, jednak dochód znacząco zmalał. Jakby tego było mało, Google i Apple nie zamierzają dawać Microsoftowi forów i pozostawiły giganta daleko w tyle.

Ostatnio opublikowane dane przez komisję Securities and Exchange wskazują na coraz gorszą kondycję finansową Microsoftu na rynku mobilnym. W 2013 roku koncern postanowił kupić dział mobilny Nokii za około 7,2 miliarda dolarów. W trzecim kwartale 2014 roku przychód Microsoftu na rynku mobilnym wyniósł 1,4 miliarda dolarów. Po odjęciu kosztów od przychodu, czysty zysk stanowił 4 mln dolarów. Oznacza to, że koncern jest stratny na każdym sprzedanym smartfonie około 44 grosze, jeszcze przed odjęciem pozostałych kosztów związanych z rozwojem działu mobilnego.

Office iOS

CEO Microsoftu - Satya Nadella - cały czas wskazuje na potrzebę dalszej redukcji kosztów związanych z biznesem mobilnym koncernu. Na szczęście zysk działów odpowiedzialnych za system Windows i pakiet biurowy Office jest na tyle wysoki, że póki co pozwala rekompensować poniesione straty.

Źródło: http://www.neowin.net/news/microsoft-loses-12-cents-on-every-phone-sold

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia