Microsoft prześcignął Google jako trzecia najwyżej wyceniona marka na świecie

Microsoft prześcignął Google jako trzecia najwyżej wyceniona marka na świecie

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/12/2020, 2:37 PM

Liczba odsłon: 2664

Microsoft zajął wysoką pozycję w najnowszym rankingu Top 100 Most Valuable Global Brands 2020 autorstwa BrandZ. Uzyskawszy wzrost o 30% w skali roku, gigant prześcignął Google i uplasował się na trzecim miejscu podium. W raporcie znalazła się wycena topowych 100 marek wraz z informacjami o branży, kraju pochodzenia i wzroście lub spadku. Nie zabrakło też świetnych analiz i wniosków w kontekście szalonych wydarzeń 2020 roku.

Nasi Czytelnicy mogą pamiętać analogiczne rankingi Interbrand z lat 2018 i 2019, w których Microsoft zajmował czwarte miejsce. Jako że firma pod kierownictwem Satyi Nadelli nadal się rozwija, Microsoft zaliczył jeden z najwyższych wzrostów w branży technologicznej, co na markę z pierwszej piątki jest i tak wielkim osiągnięciem. W ciągu roku jej wartość wzrosła o 30%. W sektorze technologicznym większy wzrost zaliczyli tylko Instagram (+47%, 29 miejsce) i należący do Microsoftu LinkedIn (+31%, 43 miejsce). Z marką wycenianą na 326 mld 544 mln dolarów Microsoft awansował o jedno oczko w górę, wyprzedzając Google, którego wzrost to tylko 5%. Najwyżej wycenione marki to Amazon (+32%) i Apple (+14%).

Najdroższe marki świata - BrandZ

Co ciekawe, w rankingu znalazły się również inne marki należące do Microsoft Corp., w tym wspomniany już LinkedIn oraz Xbox (+18%, 65 miejsce, awans o 22 miejsca). Jeśli chodzi o firmy technologiczne, BrandZ zauważa, że najwięksi "wzrostowcy" tego roku używają technologii na wyjątkowej dla danej marki sposoby — jak na przykład Instagram i Tencent. A jak na swój sukces zapracował Microsoft?

Dla kontrastu, inne marki technologiczne z najwyższym wzrostem — LinkedIn, Microsoft, Adobe i Intel — głównie tworzyły narzędzia, zwykle oparte na chmurze, które pomagają ludziom prowadzić ich życie biznesowe online, na sposób off-premise, który stał się krytyczny podczas kryzysu Covid-19. Marki te tworzyły też społeczności. Poza swoją funkcją jako strona z ofertami pracy i networkingiem profesjonalistów LinkedIn, dla przykładu, oferuje biznesowe turoriale podnoszące umiejętności.

Jeśli chodzi o najlepszych "wzrostowców" tego roku (Top Risers), LinkedIn zajął 7 miejsce (+31%), Microsoft zajął 8 (+30%), a Xbox — 15 miejsce (+18%). Spośród marek technologicznych wyżej na tej liście znalazł się tylko Instagram (2 miejsce, +47%). Microsoftowi gratulujemy świetnego wyniku, a naszych zainteresowanych Czytelników odsyłamy do pełnego raportu Top 100 Most Valuable Global Brands 2020, który obejmuje aż 189 stron w świetnie zaprojektowanym dokumencie PDF. Link znajdziecie poniżej.