Od czasu przejęcie działu Nokii przez Microsoft pytanie o charakter integracji dwóch gigantów pozostaje otwarte. Teraz - za sprawą wycieków - sytuacja brandingu i marketingu nowych urządzeń nieco się rozjaśniła.
Źródłem najnowszych doniesień jest osławiona już grupa @evleaks. Według nich Microsoft "znajduje się w finalnej części procesu licencyjnego marki Nokia", a niekwestionowanym jej celem jest nadanie przyszłym smatfonom sygnatury "Nokia by Microsoft". Jednak pod nową marką nie kryją się jedynie smartfony...
Co bardziej szokujące, Microsoft - jak twierdzi @evleaks - zamierza porzucić całkowicie linię Surface, zastępując ją tabletami Lumia. Porzucenie Surface'a wydaje się ryzykownym zagraniem, zwłaszcza, że firma włożyła spore nakłady finansowe na promocję swoich tabletów.
Pomimo szeroko zakrojonej kampanii marketingowej, linia Surface nie jest dla Microsoftu dochodowa. Gigant liczy więc na renomę marki Lumia, w którą swoją drogą włożył znaczącą część kapitału podczas wielkiej transakcji przejęcia działu usług i urządzeń Nokii. Teraz kluczową rolę odegra były CEO Nokii, Stephen Elop, który ma zatwierdzić rebranding smartfonów i tabletów.