Lumia Imaging SDK to popularny zestaw narzędzi deweloperskich, umożliwiający łatwe dołączenie funkcji edytora graficznego do aplikacji w Sklepie Windows. Pakiet został wczoraj zaktualizowany do wersji 3.0. Obok pełnego wsparcia dla Windows 10 i związanej z nim Universal Windows Platform aktualizacja wnosi szereg ulepszeń i zmian. O szczegółach przeczytacie poniżej.
Lista najważniejszych nowości w wersji 3.0 obejmuje:
- Kompatybilność z Windows 10.
- Wsparcie dla aplikacji w standardzie Universal Windows Platform.
- Wydajniejsze zarządzanie GPU.
- Przetwarzanie klatek wideo przez Microsoft Media Foundation Transform API; możliwość nakładania efektów na obraz wideo.
- Wsparcie dla renderingu w SwapChainPanel i API dostarczonych w Windows 10.
- Informacje o dostępnych zasobach i zakresach wyświetlane w czasie rzeczywistym; pozwala to deweloperom skonfigurować parametry interfejsu w sposób dynamiczny, by dostosować je do wydajności urządzenia.
Ważną nowością jest zgodność z Universal Windows Platform, której dewizą jest "jeden kod dla wszystkich urządzeń". SDK jest implementowany jako Windows Runtime Component, więc podobnie jak każda aplikacja "modern" w Sklepie może być zbudowana w C#, C++, JavaScript i Visual Basic. Jeśli zaś chodzi o zwiększenie wydajności w wersji 3.0, istotną zmianą jest przerzucenie procesów graficznych na GPU. Odpowiada za to Direct2D, zaawansowany komponent DirectX, specjalizujący się w renderowaniu obrazów, grafiki dwuwymiarowej i tekstu. Implementacja tego komponentu ma wyraźnie wpłynąć na wydajność aplikacji, które korzystają z pakietu Lumia Imaging. Warto odnotować, że wersja 3.0 została pozbawiona wsparcia dla Windows Phone 8.0 i Windows Phone 8.1 Silverlight. Poprzednie wersje systemu nie byłyby w stanie w pełni wykorzystać nowych możliwości pakietu. Ostatnią wartą odnotowania nowością jest współpraca z API, dołączonymi do Windows 10. Lumia Imaging SDK 3.0 posiada wsparcie dla SwapChainPanel, Direct3DSurface, SoftwareBitmap, i WriteableBitmap.
Więcej informacji o Imaging SDK 3.0 (i innych pakietach narzędzi deweloperskich dla smartfonów Lumia) znajdziemy na portalu Windows Dev Center. Na stronie są też odnośniki do pełnej dokumentacji SDK oraz przykładowe aplikacje i fragmenty kodu. Pakiet w wersji 3.0.593 pobierzemy bezpośrednio z repozytorium NuGet.