Lumia Imaging SDK 3.0 dostępny dla deweloperów Uniwersalnych Aplikacji

Lumia Imaging SDK 3.0 dostępny dla deweloperów Uniwersalnych Aplikacji

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 9/30/2015, 6:13 PM

Liczba odsłon: 2258

Lumia Imaging SDK to popularny zestaw narzędzi deweloperskich, umożliwiający łatwe dołączenie funkcji edytora graficznego do aplikacji w Sklepie Windows. Pakiet został wczoraj zaktualizowany do wersji 3.0. Obok pełnego wsparcia dla Windows 10 i związanej z nim Universal Windows Platform aktualizacja wnosi szereg ulepszeń i zmian. O szczegółach przeczytacie poniżej.

Lista najważniejszych nowości w wersji 3.0 obejmuje:

  • Kompatybilność z Windows 10.
  • Wsparcie dla aplikacji w standardzie Universal Windows Platform.
  • Wydajniejsze zarządzanie GPU.
  • Przetwarzanie klatek wideo przez Microsoft Media Foundation Transform API; możliwość nakładania efektów na obraz wideo.
  • Wsparcie dla renderingu w SwapChainPanel i API dostarczonych w Windows 10.
  • Informacje o dostępnych zasobach i zakresach wyświetlane w czasie rzeczywistym; pozwala to deweloperom skonfigurować parametry interfejsu w sposób dynamiczny, by dostosować je do wydajności urządzenia.

Ważną nowością jest zgodność z Universal Windows Platform, której dewizą jest "jeden kod dla wszystkich urządzeń". SDK jest implementowany jako Windows Runtime Component, więc podobnie jak każda aplikacja "modern" w Sklepie może być zbudowana w C#, C++, JavaScript i Visual Basic. Jeśli zaś chodzi o zwiększenie wydajności w wersji 3.0, istotną zmianą jest przerzucenie procesów graficznych na GPU. Odpowiada za to Direct2D, zaawansowany komponent DirectX, specjalizujący się w renderowaniu obrazów, grafiki dwuwymiarowej i tekstu. Implementacja tego komponentu ma wyraźnie wpłynąć na wydajność aplikacji, które korzystają z pakietu Lumia Imaging. Warto odnotować, że wersja 3.0 została pozbawiona wsparcia dla Windows Phone 8.0 i Windows Phone 8.1 Silverlight. Poprzednie wersje systemu nie byłyby w stanie w pełni wykorzystać nowych możliwości pakietu. Ostatnią wartą odnotowania nowością jest współpraca z API, dołączonymi do Windows 10. Lumia Imaging SDK 3.0 posiada wsparcie dla SwapChainPanel, Direct3DSurface, SoftwareBitmap, i WriteableBitmap.

Więcej informacji o Imaging SDK 3.0 (i innych pakietach narzędzi deweloperskich dla smartfonów Lumia) znajdziemy na portalu Windows Dev Center. Na stronie są też odnośniki do pełnej dokumentacji SDK oraz przykładowe aplikacje i fragmenty kodu. Pakiet w wersji 3.0.593 pobierzemy bezpośrednio z repozytorium NuGet.

Źródło: http://www.winbeta.org/news/lumia-imaging-sdk-3-0-now-windows-10-universal-platform

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia