Larry Hryb rozmawia o szczegółach wstecznej kompatybilności Xbox One

Larry Hryb rozmawia o szczegółach wstecznej kompatybilności Xbox One

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/23/2015, 3:52 PM

Liczba odsłon: 2144

Prawdopodobnie jedną z ciekawszych zapowiedzi Microsoftu z tegorocznej konferencji E3 jest wsteczna kompatybilność Xbox One. Konsola pozwoli na uruchamianie zgodnych tytułów z Xbox 360. Nieco więcej na ten temat dowiedzieliśmy się z rozmowy Larry'ego "Majora Nelsona" Hryba z Billem Stillwellem z zespołu Xbox.

Choć opcja wstecznej kompatybilności dostępna jest na razie tylko dla uczestników programu poglądowego (Preview Members), już dziś można przybliżyć jej działanie pozostałym graczom. Xbox Team dokonał pełnej wirtualizacji konsoli Xbox 360, którą uruchomimy w Xbox One na zasadzie emulatora. Będzie on zawierał pełen zestaw narzędzi starszej generacji do czatowania, interakcji ze znajomymi, wysyłania wiadomości czy obsługi systemu osiągnięć. Jednocześnie użytkownicy mogą czerpać z nowych możliwości Xbox One, takich jak nagrywanie filmów z gier czy wykonywania zrzutów ekranu. Xbox 360 - jak twierdzi Stillwell - został w całości przeniesiony do sfery oprogramowania, choć dawniej wydawało się to prawie niemożliwe. Do celów prezentacji (wideo poniżej) wykorzystano grę Borderlands. Bestseller z Xbox 360 jest bez problemu emulowany w konsoli Xbox One.

Tytuły, które pobraliśmy w formie cyfrowej na Xbox 360, zostaną automatycznie rozpoznane przez Xbox One. Z kolei gry z nośników fizycznych będzie można pobrać bezpośrednio na dysk Xbox One, a następnie uruchomić w emulatorze. Oczywiście emulator nie jest pozbawiony pewnych ograniczeń. Jak przyznaje Stillwell, urządzenia peryferyjne USB czy oryginalny czujnik Kinect nie będą wspierane. Stanowi to - obok ewentualnych kwestii prawnych ze strony wydawców - największe ograniczenie w kwestii dostępności gier i ich zgodności z emulatorem.

Wsteczna kompatybilność w Xbox One stanie się ogólnodostępna jeszcze w tym roku. Już na oficjalnym starcie gracze otrzymają wsparcie dla ponad 100 tytułów, a liczba ta będzie się stopniowo powiększać.

Źródło: http://www.neowin.net/news/major-nelson-talks-in-depth-about-the-xbox-ones-backwards-compatibility

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia