Epic Games, czyli twórcy Unreal Engine 4, udostępnili niedawno swój silnik za 19 dolarów miesięcznie (+5% zysków) każdemu zainteresowanemu. Silnik jest dostępny dla większości platform: PC, Mac, iOS i Android. Trwają także prace nad portem dla Linuksa. A co z Windows Phone?
Tim Sweeney, zapytany na forum Epic Games o przyszłość Unreal Engine 4 dla "mobilnych okienek", odparł: "Poczyniliśmy w tym kierunku pewne prace (implementacja różnych poziomów wsparcia WinRT API) i chcemy w końcu udzielić wsparcia Windows Phone, jednak jesteśmy jeszcze bardzo daleko do osiągnięcia zadowalającej jakości implementacji."
W kwestii platform mobilnych, z uwagi na większą bazę użytkowników, priorytetem studia są iOS i Android. Sweeney dodaje, że nim skupią się na Windows Phone, czeka ich "masa roboty" na platformach konkurencji.
Wygląda na to, że posiadacze Windows Phone'ów obejdą się smakiem. Założycielom Epic Games niespieszno bowiem do rozwoju swojego flagowego silnika na platformę, której charakter poddają krytyce.