Znów problemy z drukowaniem po aktualizacjach wrześniowego Patch Tuesday

Znów problemy z drukowaniem po aktualizacjach wrześniowego Patch Tuesday

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 9/21/2021, 3:21 PM

Liczba odsłon: 4943

W zeszłym tygodniu Microsoft wypuścił aktualizacje z cyklu "Patch Tuesday", których zadaniem było m.in. zaadresowanie podatności PrintNightmare obejmującej wszystkie wersje Windows. Wygląda na to, że aktualizacje dołożyły własny zestaw problemów — już zresztą nie pierwszy raz po Patch Tuesday i nie pierwszy w związku z drukowaniem. Na czym dokładnie polega problem?

Po zainstalowaniu KB5005033 lub nowszej aktualizacji niektóre drukarki w niektórych środowiskach korzystających z Point and Print mogą otrzymać monit "Czy ufasz tej drukarce" i wymagać zainstalowania poświadczeń administratora za każdym razem, gdy aplikacja próbuje drukować na serwerze wydruku lub gdy klient drukowania łączy się z serwerem wydruku. Jest to spowodowane tym, że sterownik drukowania na kliencie drukowania i serwerze wydruku używa tej samej nazwy pliku, ale serwer ma nowszą nowszą wersję tego pliku. Gdy klient drukowania łączy się z serwerem wydruku, znajduje nowszy plik sterownika i jest proszony o aktualizację sterowników na kliencie drukowania, jednak plik w pakiecie, który jest oferowany do instalacji, nie zawiera nowszej wersji pliku.

Ominięcie problemu sugerowane przez Microsoft polega na zweryfikowaniu, czy używamy najnowszych sterowników dla wszystkich naszych urządzeń drukujących i tam, gdzie to możliwe, na użyciu tej samej wersji sterownika drukowania na kliencie i serwerze wydruku. Dotknięte problemem platformy to:

  • Klient: Windows 10, version 21H1; Windows 10, version 20H2; Windows 10, version 2004; Windows 10, version 1909; Windows 10, version 1809; Windows 10 Enterprise LTSC 2019; Windows 10 Enterprise LTSC 2016; Windows 10, version 1607; Windows 10 Enterprise 2015 LTSB; Windows 8.1; Windows 7 SP1.
  • Serwer: Windows Server 2022; Windows Server, version 20H2; Windows Server, version 2004; Windows Server, version 1909; Windows Server, version 1809; Windows Server 2019; Windows Server 2016; Windows Server 2012 R2; Windows Server 2012; Windows Server 2008 R2 SP1; Windows Server 2008 SP2.

Problem dotyka wszystkich typów drukarek sieciowych, w tym modeli produkowanych przez Canon, HP i Konica Minolta, a także niektórych drukarek etykiet. Nie dotyczy on jednak drukarek używających kabla USB, by łączyć się z komputerem.

Jak dodaje Microsoft, problem jest rozwiązywalny zewnętrznie poprzez dostosowanie sterowników drukowania w środowisku użytkownika. Jeśli aktualizacja sterowników nie rozwiąże problemu, można skontaktować się z producentem drukarki (OEM).

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia