Żegnajcie, natarczywe reklamy. Google usunął 600 aplikacji ze Sklepu Play

Żegnajcie, natarczywe reklamy. Google usunął 600 aplikacji ze Sklepu Play

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 2/21/2020, 5:32 PM

Liczba odsłon: 1114

Dla twórców aplikacji często bardziej opłaca się wypuścić darmową aplikację z reklamami niż inkasować jednorazową opłatę za jej zakup. Mając jednak możliwość wyświetlania reklam, niektórzy wydawcy nadużywają tego prawa i implementują złośliwe, natarczywe czy wprowadzające w błąd reklamy. Jest to problem, z którym Google zmaga się od lat z lepszym lub gorszym efektem. Przykładowo na fali ostatnich porządków w Sklepie Play zostało usuniętych 600 aplikacji.

Google przez lata zbierał doświadczenie w radzeniu sobie z nieuczciwymi aplikacjami. Korzystając z niego i z nowo rozwiniętych technologii, blisko 600 aplikacji zostało usuniętych i zbanowanych na platformach monetyzacji, Google AdMob i Google Ad Manager, ponieważ naruszały zasady dotyczące umieszczania i uciążliwości reklam. Mówią one choćby o tym, że reklama zajmująca pełny ekran nie może nie posiadać przycisku zamykania ani zakłócać normalnego działania.

Oszustwa w reklamach mobilnych to wyzwanie na skalę całej branży, które pojawia się w wielu różnych formach i korzysta z szeregu metod oraz ma potencjał szkodzenia użytkownikom, reklamodawcom i wydawcom. W Google mamy zespoły poświęcone wykrywaniu i powstrzymywaniu złośliwych deweloperów przed próbami oszukiwania mobilnego ekosystemu. W ramach tych starań podejmujemy działania przeciwko tym, którzy tworzą pozornie nieszkodliwe aplikacje, ale którzy w rzeczywistości naruszają nasze zasady dotyczące reklam.
— Per Bjorke, Senior Product Manager, Ad Traffic Quality, Google

Gigant wyszukiwarek definiuje uciążliwe reklamy jako takie, które wyświetlają się w niespodziewany sposób, a także zaburzają użyteczność funkcji urządzenia. Często są to reklamy występujące, jak to określa Google, poza kontekstem, czyli pokazujące się poza aplikacją, gdy użytkownik nie jest w niej aktywny. Może to być na przykład reklama zajmująca cały ekran, kiedy próbujemy zadzwonić, odblokować ekran albo korzystać z nawigacji.

I niby jak to wyłączyć?
I niby jak to wyłączyć?

Oczywiście te 600 aplikacji wydaje się kroplą w morzu, ale Google nie szczędzi wysiłków i inwestuje w nowe technologie wykrywania i zapobiegania zagrożeniom, które mogą (i bez wątpienia będą) rozwijać się w nieznanych jeszcze kierunkach.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia