Wysyłanie listów - opcje dodatkowe

Wysyłanie listów - opcje dodatkowe

Autor: Paweł Wujczyk

Opublikowano: 11/2/2006, 12:00 AM

Liczba odsłon: 4201

W poprzednich poradach pokazaliśmy jak skonfigurować konto i wysyłać listy. W tej publikacji powrócimy do tematu nowej wiadomości jednak tym razem omówimy dodatkowe opcje tworzenia listów.

Kliknijmy w przycisk Nowy aby otworzyć okno nowego listu.

Aby dodać odbiorcę tym razem skorzystamy z książki adresowej. Kliknijmy w przycisk Do...

Na ekranie pojawiło się okienko z kontaktami z ksiązki adresowej. Zwróćmy uwagę na trzy pola znajdujące się poniżej listy kontaktów

  • Do -> w tym polu umieszczamy kontakty, które są bezpośrednimi adresatami listów
  • DW -> w tym polu umieszczamy kontakty, do których wiadomość zostanie wysłana jednak przekazana im jest jako informacja. Nie są bezpośrednimi adresatami listów, nie oczekuje się od nich odpowiedzi. Pole to się nazywa Do wiadomości. Bezpośredni adresaci będą widzieć, że wiadomość została wysłana do tych kontaktów.
  • UDW -> to pole w działaniu przypomina kontrolkę DW jednak po umieszczeniu tutaj kontaktów bezpośredni adresaci nie będą widzieli, że wiadomość została również wysłana do tych użytkowników.

Wybierzmy odpowiedni kontakt i kliknijmy w przycisk DO->. Następnie wybierzmy dwa kolejne i zaznaczmy przycisk DW-> oraz UDW->. Jeżeli chcemy możemy do jednego pola dodać dwa lub więcej kontaktów. Po zakończeniu uzupełniania pól kliknijmy w przycisk OK.

Zajmiemy teraz się dwoma ikonkami pozwalającymi ustawić priorytet wysyłanej wiadomości.

Po zaznaczeniu tej opcji ustawiamy niski priorytet wiadomości. Tego typu oznaczenia używa się w przypadku wysyłania listów mało ważnych np. kawałów czy śmiesznych tekstów.
Po zaznaczeniu tej opcji ustawiamy wysoki priorytet wiadomości. Tego typu oznaczenia używa się w przypadku wysyłania ważnych listów jak np. informacji o zmianie miejsca umówionego spotkania.

Oczywiste jest to, że obie pozycje nie mogą być zaznaczone oraz to, że nie trzeba ustawiać priorytetu wiadomości. Nie zaznaczając żadnej z opcji wyślemy list z normalnym stopniem ważności.

Ostatnią opcją jakiej się przyjrzymy będzie okienko, w którym ustalamy format wiadomości. Mamy do wyboru trzy typy: HTML, Tekst sformatowany oraz Zwykły tekst. Dopuszczalne jest wysyłanie wiadomości wszystkich typów, jednak jeżeli wybierzemy którąś z pierwszych opcji odbiorca może mieć problem z odczytaniem wiadomości. Po zaznaczeniu zwykłego tekstu mamy pewność, że każdy z adresatów odczyta list jednak w tym przypadku nie możemy stosować żadnego kolorowania czy powiększania wyrazów, ponieważ Zwykły tekst nie dopuszcza takiej opcji. Najlepszym rozwiązaniem jest więc wysyłanie wiadomości w formacie HTML, który poprawnie interpretuje większość aplikacji pocztowych.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia