Windows XP - jakość i doświadczenia użytkownika

Windows XP - jakość i doświadczenia użytkownika

Autor: Microsoft

Opublikowano: 4/2/2006, 12:00 AM

Liczba odsłon: 3750

Wprowadzenie na rynek Windows® XP otwiera tak samo nowe ogromne możliwości dla producentów sprzętu i oprogramowania - możliwości, które przerosną nawet te oferowane przy wprowadzaniu Windows 95. W pierwszym roku wprowadzania produktu na rynek, budżet marketingowy Microsoft związany z Windows XP jest większy niż kiedykolwiek wcześniej przy wprowadzaniu nowego produktu.

Jako część wielkiego planu, jakim jest dążenie do dostarczania użytkownikom większych możliwości i coraz bardziej pozytywnych doświadczeń w pracy z komputerem, Microsoft i inni producenci sprzętu i oprogramowania komputerowego mogą ściśle współpracować i zrobić kolejny krok w rozwiązywaniu trudnych kwestii użytkowania komputerów osobistych. Tworząc takie możliwości dla klientów, zachęcimy nowych użytkowników, którzy nigdy dotąd nie używali komputera PC, a dotychczasowych klientów do unowocześnienia ich sprzętu i oprogramowania, oraz wykorzystania przewagi jaką dają im łatwe w użyciu urządzenia i nowe doświadczenia z komputerem. By osiągnąć taki sukces potrzeba wysiłku wszystkich zainteresowanych.

Windows XP - Koncentracja na Dostarczaniu Użytkownikom Pozytywnych Doznań

Zbudowane na sprawdzonej platformie technologicznej Windows 2000, systemy Windows XP dostarczają użytkownikom nowego rodzaju doznań. Z nowym środowiskiem pulpitu, większą łatwością użytkowania i znacznie poprawioną niezawodnością, Windows XP jest godnym następcą wcześniejszych wersji systemów operacyjnych Windows. Nie tylko poprawia przydatność poprzez nowy projekt wizualny i zorientowanie na zadania, Windows XP dają podstawy do nowych i lepszych wrażeń poprzez poprawę funkcjonalności. Z Windows XP, użytkownicy będą funkcjonować o wiele sprawniej i efektywniej. Doświadczonym użytkownikom system daje możliwość ustawienia własnych preferencji. Większe możliwości Windows XP sprawiają, że system operacyjny Windows jest najbardziej wszechstronnym dla cyfrowej rozrywki. Windows XP jest najbardziej niezawodnym jak dotąd systemem operacyjnym Windows, oferując:

  • Sprawdzone jądro z Windows 2000
  • Odzyskiwanie Systemu, funkcja, która umożliwia użytkownikom i administratorom przywrócenie do życia komputera bez utraty danych.
  • Eliminacje najpopularniejszych scenariuszów, które zmuszały użytkowników wcześniejszych wersji Windows do ponownego uruchamiania komputera.
  • Ochrona plików systemowych, funkcja zabezpieczająca przed nadpisaniem istotnych plików systemowych przez instalacje nowych aplikacji.

Windows XP jest dostępny w dwóch wersjach - Windows XP Home Edition dla użytkowników indywidualnych i Windows XP Professional dla firm, i użytkowników instytucjonalnych. Windows XP Professional zawiera wszystkie możliwości Windows XP Home Edition, oraz dodatkowo właściwości, które spełniają oczekiwania klientów instytucjonalnych, w takich dziedzinach jak praca mobilna w komputerach przenośnych, praca w sieci, zwiększone bezpieczeństwo danych, zarządzanie.

Środowisko komputerów PC

W środowisku komputerów PC zainstalowane aplikacje i sprzęt powinny sprawnie współpracować z systemem operacyjnym. Niestety, nie jest tak we wszystkich przypadkach. Źle zaprojektowane sterowniki dla urządzeń lub niezgodność oprogramowania może powodować w środowisku komputera PC, problemy różnego stopnia. Zły sterownik do drukarki może uniemożliwić pracę drukarki. Złe sterowniki mogą również powodować konflikt sterowników, czego rezultatem może być niestabilność systemu i złe jego działanie, a nawet awarię całego systemu. Posiadając odpowiedni sterownik, użytkownik po prostu czeka kilka chwil, aż sterownik zostanie zainstalowany, a następnie drukarka działa prawidłowo.

Projekt oprogramowania i kwestie zgodności mogą mieć wpływ na działanie aplikacji, ponieważ poszukują one plików systemowych lub DLL tylko na dysku C:, podczas gdy potrzebne pliki mogą być na innym dysku. Problemy z oprogramowaniem mogą powodować również aplikacje: zapisując dane użytkownika w złym miejscu, nadpisując udostępnione biblioteki DLL lub powodując zbędne ponowne uruchamianie systemu.

Często błędy w projektowaniu wychodzą w trakcie pracy: aplikacje i sprzęt mógłyby się rozwijać niezgodnie ze stosowanymi w danym środowisku standardami lub zaleceniami. W niektórych przypadkach, wersja oryginalna aplikacji może działać sprawnie, ale z powodu złego zaprojektowania, problemy mogą pojawić się w wersji stworzonej dla nowszej wersji systemu operacyjnego.

Tylko w tym roku, Microsoft planuje wydać prawie 100 milionów dolarów, aby rozwiązać problemy związane z dostosowaniem sprzętu i oprogramowania innych firm - w większości związanych z obsługą sterowników lub pisanie dodatkowych kodów-poprawek, tak by aplikacje mogły działać poprawnie. Ale Microsoft może rozwiązać tylko niewielką część tego problemu: potrzeba wysiłku wszystkich producentów oprogramowania i sprzętu, aby rozwiązać tę kwestię.

Na pierwszy rzut oka, problemy te mogą wydawać się technicznym wyzwaniem dla końcowych użytkowników komputerów PC; aczkolwiek, wywierają one znacznie większy wpływ. Problemy te szybko i niezmiennie stają się istotnymi aspektami w strategii firm, które mają udziały w rynku komputerów osobistych.

Zniechęcające doświadczenia z komputerami działają frustrująco na użytkowników. W zamian, w przyszłości najprawdopodobniej nie będą chcieli kupić sprzętu lub programu, który może ponownie dostarczyć im przykrych doświadczeń. Co gorsze, konsumenci będą zniechęceni do zakupu nowego komputera. Negatywne doświadczenia konsumentów mają bezpośredni wpływ na wzrost kosztów pomocy technicznej, gdyż Microsoft i jego partnerzy starają się rozwiązać problemy klientów i odpowiedzieć na ich skargi.

Dla handlowców i producentów sprzętu, oznacza to wzrost zwrotów produktów, niską satysfakcję konsumentów i mniejsze zakupy powtarzalne. W zasadzie niskiej jakości sprzęt i programy maja negatywny wpływ na całą branżę komputerową, włączając w to konsumentów, producentów, niezależnych dostawców sprzętu i oprogramowania oraz handlowców.

Przecież, możemy pracować razem, aby mieć pewność, że produkty są dobrze zaprojektowane, i są zgodne ze środowiskiem komputerów PC. Razem możemy uniknąć problemów ze sprzętem i oprogramowaniem, zbudować zaufanie pośród konsumentów, zmniejszyć ilość zwrotów, obniżyć koszty pomocy technicznej i znacznie zwiększyć sprzedaż. W Microsoft powstał specjalny zespół Windows XP, zajmujący się tylko i wyłącznie programem " Designed for Windows XP".

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia