W poście na blogu Microsoft ujawnił szczegóły zbliżających się zmian w programie Windows Insider. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że wpis pojawił się na DirectX Developer Blog i dotyczył WSL (linuksowej implementacji w Windows), a nie na Windows Experience Blog, który jest pierwszym miejscem na przekazywanie takich komunikatów. Co ciekawe, fragment dotyczący programu został szybko usunięty... Tyle że w internetach nic nie ginie.
Jak już wiadomo, na dniach ma się odbyć publiczna premiera May 2020 Update. Takie wydarzenie pociąga ze sobą różne zmiany, w tym w programie niejawnych testów systemu Windows 10. Skoro półroczna aktualizacja zostanie wydana, Fast Ring powinien zacząć przyjmować kompilacje z następnej gałęzi. Tyle że według Microsoftu nie będzie to 20H2, lecz 21H1. W usuniętym fragmencie czytamy:
Wsparcie dla DxCore, D3D12, DirectML i NVIDIA CUDA trafi do kompilacji Fast w Windows Insider już wkrótce. Fast Ring jest obecnie w naszej gałęzi systemu Manganese (Mn). Spodziewamy się, że Fast Ring przełączy się na naszą gałąź Iron (Fe) pod koniec czerwca, wystawiając tę nową funkcjonalność Insiderom.
— Steve Pronovost, Partner Development Lead, Microsoft
Nazywanie gałęzi Windows 10 pierwiastkami to jeden z wewnętrznych sposobów Microsoftu na porządkowanie aktualizacji. Istotne teraz jest to, że Iron (Fe) to oznaczenie 21H1, a nie 20H2, czyli najbliższej (po maju) głównej aktualizacji. Głównej, choć już nie "większej". Wszystko wskazuje na to, że November 2020 Update będzie jedynie dodatkiem do May 2020 Update — tak samo jak miało to miejsce w wiosennej i jesiennej aktualizacji 2019 roku. Dużą aktualizacją będzie dopiero May 2021 Update i jego testy również będą trwały około roku. Obecnie w Fast Ring udostępniane są kompilacje 20H2. Spodziewamy się więc, że w czerwcu przejdą one do Slow Ring.
Wspomniany wpis na blogu został przez Microsoft wyedytowany, ale na szczęście jego kopia zachowała się. Można ją zobaczyć na portalu Wayback Machine.