Użytkownicy mrożą Surface Pro 4, by rozwiącać problem z migającym ekranem

Użytkownicy mrożą Surface Pro 4, by rozwiącać problem z migającym ekranem

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 2/2/2018, 1:37 AM

Liczba odsłon: 6251

Na problemy z migającym i przeskakującym ekranem od ponad roku narzekają niektórzy posiadacze Surface Pro 4. Problem doczekał się nawet kampanii Flickergate, w której ponad 1800 użytkowników skarży się na zmarnowane w sumie 2,8 mln dolarów przez wadliwy sprzęt. Część z nich stara się przywrócić swoje urządzenia do porządku bardzo niekonwencjonalnymi metodami. Czy umieszczenie tabletu w zamrażalniku to dobry pomysł?

Surface Pro 4 zamrożony

Chociaż idea zamrażania tabletu brzmi co najmniej dziwnie, metoda najwyraźniej działa. Jest tak dlatego, że migotanie ekranu jest problemem stricte sprzętowym, wynikającym z nagrzewania się tabletu podczas pracy. Rozwiązanie jest oczywiście tymczasowe, a po kilku minutach wszystko ponoć zaczyna się od nowa. Dla nieszczęśliwych posiadaczy tabletu to jednak ostatnia deska ratunku. Co na to Microsoft? Twierdzi on, że usterka dotyczy mniej niż 1 procenta wszystkich urządzeń Surface Pro 4 i nie sposób rozwiązać jej poprzez aktualizację oprogramowania. Firma zachęca użytkowników, którzy czują się poszkodowani, by skontaktowali się z pomocą techniczną Microsoft.

Jak na ironię problem z miganiem zaczyna się zwykle dopiero po wygaśnięciu gwarancji, a za wymianę pogwarancyjną trzeba zapłacić nawet 800 dolarów. Co więcej, poszkodowani z grupy Flickergate dowodzą, że problem pojawia się nawet po wymianie wadliwych egzemplarzy na zamienniki. Niektórzy użytkownicy zgłaszali na oficjalnym forum Microsoft, że mieli ten sam problem nawet po 3 lub 4 kolejnych wymianach. "Surface Pro są sprzedawane i wyceniane jako urządzenia premium. Microsoft powinien zatem odpowiednio zareagować, uznając istnienie problemu i oferując rozwiązanie. Jeśli przyczyną problemu jest wada sprzętowa, Microsoft powinien wycofać dotknięte nią urządzenia" - postulują autorzy Flickergate.

W zeszłym roku wpływowy amerykański magazyn „Consumer Reports” przestał rekomendować urządzenia od Microsoft, podając, że spośród 90 000 zbadanych użytkowników laptopów i tabletów prawie 25% właścicieli Surface'ów zaczyna doświadczać problemów pod koniec drugiego roku użytkowania. Urządzenia Surface mają też wyjątkowo kiepskie możliwości "naprawialności" - iFixIt przyznał tu Surface Pro 4 2/10 punktów. Z drugiej strony sprzedaż Surface nadal rośnie - w ostatnim kwartale była ona o 1% wyższa niż rok wcześniej.