Ustawiamy odpowiedzi automatyczne wprost z Androida

Ustawiamy odpowiedzi automatyczne wprost z Androida

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 3/7/2018, 12:00 AM

Liczba odsłon: 37941

Stosowanie automatycznych odpowiedzi na wiadomości przychodzące zaleca się w przypadku, gdy jesteśmy na urlopie lub pracujemy w miejscu, w którym nie mamy dostępu do sieci lub dostęp ten jest znacznie ograniczony. W takich sytuacjach wysłanie odpowiedzi w ciągu kilku minut jest niemożliwe, a w biznesie nie jest dobrą praktyką, aby pozostawiać wiadomości bez odpowiedzi. W przypadku konta pocztowego przypisanego do usługi Office 365 automatyczne odpowiedzi można skonfigurować z poziomu panelu ustawień poczty w Office 365, ale również w mobilnym kliencie pocztowym Microsoft Outlook i właśnie to zagadnienie omówimy w tym poradniku.

  1. Uruchamiamy aplikację Microsoft Outlook.
  2. Po uruchomieniu otwieramy panel nawigacyjny, korzystając z menu hamburgera dostępnego w lewym górnym rogu aplikacji.
  3. Menu hamburgera w aplikacji Outlook

  4. W dolnej części panelu nawigacyjnego wybieramy ikonę Ustawienia oznaczoną grafiką koła zębatego.
  5. Ikona ustawień w panelu nawigacyjnym

  6. W panelu ustawień odnajdujemy sekcję Konta i wybieramy adres mailowy skojarzony z usługą Office 365.
  7. Sekcja Konta w ustawieniach Microsoft Outlook

  8. W ustawieniach konta wybieramy pozycję Odpowiedzi automatyczne, które domyślnie są wyłączone. Pamiętajmy, że funkcję odpowiedzi automatycznych należy aktywować tylko wtedy, gdy jesteśmy pewni, że nie będziemy mieli dostępu do poczty.
  9. Odpowiedzi automatyczne

  10. Konfigurację automatycznych odpowiedzi zaczynamy od aktywowania funkcji. W tym celu naciskamy włącznik z prawej strony ekranu.
  11. Odpowiedzi automatyczne

  12. Po aktywowaniu funkcji decydujemy, czy nasza automatyczna odpowiedź ma być wysyłana wszystkim nadawcom czy tylko osobom w naszej organizacji. Najlepszym wyborem jest opcja pierwsza. Microsoft Outlook umożliwia też użycie innych wiadomości dla kontaktów z naszej organizacji i dla kontaktów spoza niej. Domyślnie jedna wiadomość wysyłana jest do wszystkich. W dolnej części panelu ustawień funkcji dostępne jest pole tekstowe, w którym wprowadzamy treść automatycznej odpowiedzi.
  13. Odpowiedzi automatyczne

  14. Po zakończonej edycji zapisujemy zmiany, naciskając symbol fajki w prawym górnym rogu ekranu.

Od teraz do czasu, aż dezaktywujemy funkcję, automatyczne odpowiedzi będą wysyłane do kontaktów z naszej organizacji i spoza niej.

Należy również pamiętać, że działanie automatycznych odpowiedzi dotyczy tylko wybranego przez nas konta, niezależnie od liczby innych kont pocztowych dodanych do aplikacji Microsoft Outlook na Androidzie.