Szef Xbox Live, Dan McCulloch, odchodzi z Microsoft
Autor: Krzysztof Sulikowski
Opublikowano: 6/30/2020, 2:59 PM
Liczba odsłon: 2290
Dan McCulloch, General Manager działu Xbox Live od października 2017 roku, ogłosił dziś, że opuści Microsoft. McCulloch to weteran Microsoftu z 15-letnim stażem. Pracę u giganta zaczął w 2005 roku jako program manager różnych projektów, takich jak np. funkcje SMS. Swoją decyzję ogłosił na Twitterze, gdzie podzielił się też komentarzem i podziękował współpracownikom.
Po 15 latach w Xbox ogłaszam dziś, że będę odchodził. Zaprzyjaźniłem się z tyloma ludźmi, nauczyłem tak wiele i świetnie się bawiłem! Jestem ekstremalnie podekscytowany następną szansą w mojej karierze i będę to ogłaszał bardzo niedługo, będziecie poruszeni! ;) Dziękuję wam!!!
— Dan McCulloch, GM działu Xbox Live
Zgodnie z biografią na profilu LinkedIn McCulloch dołączył do zespołu Xbox w 2007 roku jako główny producent w działaniach inkubacyjnych i integracji sensora Kinect w Forza Motorsport 4. Przed kulminacją projektu przeszedł do zespołu Kinect, a następnie zarządzał assetami w Forza Motorsport 3.
W 2009 roku został menadżerem portfolio Microsoft Game Studios dla wszystkich własnych tytułów Kinect, w tym Kinect Adventures, Kinectimals, Kinect Sports i Kinect Joyride. Później przeniósł się do zespołu HoloLens i nadzorował pięć studiów tworzących tyuły na ten sprzęt. W grudniu 2016 r. został ogłoszony szefem Mixed Reality dla Xbox i był odpowiedzialny za zespoły mieszanej i wirtualnej rzeczywistości.
After 15 years at XBOX, I announced today that I would be leaving. I made so many friends, learned so much and truly had a blast! I'm extremely excited about the next opportunity in my career and I will will be announcing that very soon, you all will be pumped! ;) Thank you!!! pic.twitter.com/dcbhKCgn8f
— Dan McCulloch 🎮 (@McDanRandom) June 30, 2020
Dan McCulloch nie zdradził jeszcze, co zamierza robić dalej. Nie wiadomo też, kto zostanie nowym szefem Xbox Live. Nie sądzimy jednak, by zmiana na tym stanowisku miała wpłynąć na kierunek, w jakim Microsoft z powodzeniem podąża s ostatnich latach, jeśli chodzi o usługi Xbox.