Streaming gier w xCloud ma być najlepszy. Microsoft chwali się osiągnięciami

Streaming gier w xCloud ma być najlepszy. Microsoft chwali się osiągnięciami

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 3/18/2020, 6:20 PM

Liczba odsłon: 1016

Zgodnie z zapowiedzią, zamiast wystąpień na GDC 2020, które zostało anulowane, Microsoft poprowadził własne sesje online, w których porusza tematykę gamingową. Wydarzeniem tym jest Game Stack Live, które trwa od wczoraj. Jutro natomiast wystartuje DirectX Developer Day. Są to okazje do podzielenia się informacjami z różnych obszarów gamingu. Teraz skupimy się na infrastrukturze i funkcjach użytkowych w Project xCloud.

W ciągu ostatniego roku zapraszaliśmy graczy i deweloperów do doświadczenia ze streamingiem gier w chmurze. Poprzez Project xCloud Preview uczyniliśmy 90+ tytułów dostępnymi do zagrania i kontynuowaliśmy zwiększanie przepustowości w regionach Azure na całym świecie. Widzimy graczy, którzy wypróbowują więcej gier, grają na większej liczbie urządzeń i angażują się na więcej sposobów.
— Allan Poore, Partner Group Program Manager, Project xCloud

Na zeszłorocznym GDC mogliśmy pokrótce zapoznać się ze sposobami, w jakie deweloperzy mogą uczynić swoje gry "chmurowo świadomymi". Przez kolejny rok Microsoft lepiej poznawał ich potrzeby i nauczył się na nie odpowiadać. W rezultacie skupił się na poprawie trzech obszarów:

  • Wprowadzanie: Gracze na urządzeniach mobilnych chcą móc grać wszędzie, zawsze i bez potrzeby taszczenia ze sobą kontrolera. Wsparcie dla kontroli poprzez nakładkę dotykową i natywna interakcja dotykowa to funkcje, które pozwalają deweloperom w prosty sposób zaoferować naturalne formy interakcji w swoich grach.
  • Rozmiar ekranu: Kiedy gry są streamowane na urządzenie mobilne, możemy chcieć dopasować rozmiar tekstu lub innych elementów gry, by ta stała się bardziej grywalna. Microsoft ma teraz API, który sięga do charakterystyki urządzenia, w tym rozmiaru ekranu, pozwalając poprawnie zmieniać te ustawienia.
  • Sieć: W ciągu ostatniej dekady gry multiplayer wypracowały sposoby uczciwego i przewidywalnego podejścia do graczy, którzy posiadają różne połączenia z Internetem. Gra "świadoma chmurowo" posiada możliwość zrozumienia sieci, w której jest gracz, i naniesienia poprawek w razie potrzeby. Oprócz API do zarządzania stanem połączenia i lokalizacjami serwerów Microsoft dostarcza też zestaw narzędzi, które pozwalają deweloperom symulować różne warunki sieciowe.

Więcej o infrastrukturze i sposobach interakcji w xCloud dowiedzieć się można z sesji Building a Best-in-Class Game Streaming Experience on Project xCloud | Game Stack Live — do obejrzenia na YouTube.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia