Streaming gier szału nie robi. Europejscy gracze nie są zainteresowni ani Google Stadia ani Xbox xCloud

Streaming gier szału nie robi. Europejscy gracze nie są zainteresowni ani Google Stadia ani Xbox xCloud

Autor: Wojciech Błachno

Opublikowano: 6/27/2019, 12:32 PM

Liczba odsłon: 1291

Wielokrotnie powtarzałem, że streaming to przyszłość gamingu. Project Stadia i Xbox xCloud zrewolucjonizują ten rynek i granie wskoczy na kolejny poziom. Grać będziemy mogli na wszystkim i wszędzie, przynajmniej to obiecują nam zarówno Microsoft, jak i Google. Niestety wygląda na to, że europejscy gracze nie podzielają mojego entuzjazmu. Badania ankietowe przeprowadzone przez Ipsos dla portalu GamesIndustry wskazują, że zaledwie 15% z nich jest zainteresowanych usługami streamingu gier.

Wśród tych 15% aż 12% już teraz korzysta z takich usług, jak PlayStation Now czy GeForce Now, wiec są to osoby, które ze streamingiem w pewnej formie miały już do czynienia. Badania przeprowadzone zostały w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech oraz Hiszpanii. Najmniej zainteresowani są gracze niemieccy (10%), a najbardziej brytyjscy (23%).

Szczerze? Absolutnie mnie to nie dziwi. Jestem przekonany, że osoby, które deklarują się jako gracze, streamingu nie potrzebują, bo po prostu mają na czym grać, czy to na konsoli, czy na odpowiednio mocnym komputerze. Granie w chmurze ma niejako uwolnić tę formę rozrywki ze sprzętowych oków i pozwolić na grę każdemu, niezależnie od tego, czy ma odpowiedni do tego sprzęt.

Mam więc wrażenie, że zasadniczym błędem było przeprowadzenie ankiety wśród graczy. Oni grają już teraz, a dodatkowa możliwość na telefonie w te same gry co na komputerze czy konsoli, nie jest dla nich aż tak atrakcyjna. No i nie bez wpływu jest fakt, że gamingowi wyjadacze zdecydowanie wolą mieć grę na własność, a nie wykupować jedynie do niej dostęp. Ważną kwestią jest też poleganie na stabilnym połączeniu internetowym. Z drugiej strony założę się, że ci sami hardkorowi gracze chętnie korzystają z usług Netfliksa czy Spotify, które przecież działają na podobnej zasadzie.

Reklama

Docelowym klientem takich usług mogą być osoby, które teraz nie grają, bo po prostu nie mają na czym. Są to na przykład okazjonalni gracze, którzy po prostu nie chcą kupować konsoli albo komputera, by zagrać raz na 3 miesiące. Niezależnie od wyników ankiet, to, czy streaming gier się przyjmie, przekonamy się już niedługo. xCloud ma zadebiutować jeszcze w tym roku w formie Preview.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia