Sieci sprzedażowe bojkotują AWS i masowo przechodzą na Azure

Sieci sprzedażowe bojkotują AWS i masowo przechodzą na Azure

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 1/24/2019, 7:40 PM

Liczba odsłon: 955

Przechodzenie sieci sprzedażowych do Azure to ostatnio prawdziwy Exodus. Ostatnią, która się na to porwała, jest Albertsons. To jeden z największych sprzedawców detalicznych żywności i leków w Stanach Zjednoczonych. Microsoft ogłosił dziś, że podpisał z nim trzyletnią umowę, na gruncie której Azure stanie się dla Albertsons preferowaną chmurą publiczną. Przedsiębiorstwo wdroży ponadto usługę Microsoft 365 dla tysięcy swoich pracowników w całym kraju.

Informacja ta pojawia się nieco ponad tydzień po tym, jak Microsoft ogłosił podobne umowy z Krogerem, największym amerykańskim sprzedawcą detalicznym artykułów spożywczych, i Walgreens Boots Alliance, zajmującym się farmacją i zdrowiem, którego 380 tys. pracowników przechodzi teraz na Microsoft 365.

Albertsons

Warto tu zwrócić uwagę na rosnący na naszych oczach trend. Otóż detaliści coraz częściej wybierają Azure zamiast AWS. Jest tak dlatego, że Amazon otwiera własne sklepy (Amazon Go) i tworzy własne marki produktów, które bezpośrednio rywalizują z jego klientami. Jako że AWS generuje większość zysków dla Amazona, sieci sprzedaży detalicznej nie chcą pośrednio wspierać swojej konkurencji. Otwarcie mówi o tym świeżo upieczony klient Microsoft Azure:

Albertsons wybrał Azure jako główną chmurę ze względu na doświadczenie z dużymi firmami, historię z dużymi sprzedawcami detalicznymi i duże możliwości techniczne, a także dlatego, że nie jest ona konkurencją.
– Anuj Dhanda, CIO w Albertsons

Albertsons będzie nadal utrzymywał część swoich centrów danych. Firma już wcześniej korzystała z Windows, Office i Azure, ale teraz znacznie rozszerza w swojej infrastrukturze udział chmury Microsoftu. Dhanda dodaje, że Albertsons preferuje, aby jego dostawcy oprogramowania w chmurze również korzystali z chmur dostawców innych niż AWS, jednak nie musi to być koniecznie Microsoft. Nie jesteśmy - jakby to powiedzieć - pod tym względem religijni - dodaje Dhanda. I rzeczywiście, dostawców usług w chmurze nikt nie musi traktować jako bogów. To po prostu biznes, w którym pewne działania, takie jak własna działalność sprzedażowa Amazona, mogą spowodować bojkot danej marki przez określoną grupę klientów.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia