Inteligentne półki w sklepach Kroger dzięki technologii Azure

Inteligentne półki w sklepach Kroger dzięki technologii Azure

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 1/7/2019, 8:24 PM

Liczba odsłon: 1003

Microsoft poinformował dziś o partnerstwie z Krogerem, największą siecią spożywczaków w USA. Ma ono na celu zdefiniowanie na nowo doświadczeń klienta z użyciem produktów Kroger Technology napędzanych przez Microsoft Azure, preferowaną przez sprzedawcę platformę dla Retail as a Service (RaaS). Kroger poprowadzi program pilotażowy tzw. sklepu połączonego (z chmurą) i razem z Microsoft będzie wprowadzał na rynek komercyjny produkt RaaS.

Kroger Technology opracował inteligentny system oparty na Microsoft Azure i połączony z czujnikami IoT. Zostanie on przetestowany w programie pilotażowym, obejmującym dwa sklepy w Monroe i Redmond. Sklepy te znajdują się w pobliżu siedzib obu firm. Sklepy objęte programem wykorzystają podejście RaaS (sprzedaż detaliczną jako usługę), co ma pozwolić na szybkie dodawanie nowych doświadczeń klienta, podnoszenie poziomu personalizacji i zwiększenie produktywności sklepu. W ramach tego systemu Microsoft Azure będzie przechowywać i przetwarzać dane generowane przez sklepy, inteligentne półki i aplikację Kroger. W sklepach pojawi się najnowsza generacja półek EDGE Shelf (Enhanced Display for Grocery Environment). Wykorzystuje ona wyświetlacze cyfrowe zamiast tradycyjnych etykiet papierowych. Znajduje się na nich właściwie wszystko: od cen i promocji, po informacje o składzie i wartościach odżywczych. EDGE Shelf przy pomocy AI w Azure połączy się ze "Scan, Bag, Go" autorstwa Krogera, tworząc unikalny przewodnik dla klientów.

System pomoże też poprawić produktywność ekspedientów. Dzięki wykorzystaniu wskazówek wizualnych może on skrócić czas potrzebny na realizację zleceń. Ponadto rozwiązania, takie jak technologia analityczna dla wideo obsługiwana przez Azure, ułatwią pracownikom identyfikację braków w produktach i ich uzupełnienie. EDGE Shelf umożliwi ponadto Krogerowi generowanie dodatkowych przychodów. Cyfrowa powierzchnia reklamowa na wyświetlaczach będzie sprzedawana markom, których produkty znajdują się w ofercie sklepu. Oferty i reklamy będą mogły być prezentowane na podstawie danych demograficznych klientów.

Warto jeszcze wyjaśnić, czym charakteryzuje się podejście RaaS. Według Microsoftu jest to oprogramowanie stwarzające nowe możliwości, wspierające nowoczesne doświadczenia w handlu detalicznym i harmonizujące cyfrowe i fizyczne zakupy klientów. Platforma pozwala sprzedawcom dokonywać szybkiej transformacji i ustalać priorytety najbardziej pożądanych inicjatyw. Microsoft i Kroger zamierzają wspólnie wprowadzić na rynek owo rozwiązanie RaaS.