Microsoft przygotował specjalną ankietę, poprzez którą wypytuje użytkowników co chcieliby zobaczyć w przyszłym wydaniu aplikacji Excel Web App. Choć głównie chodzi o wskazanie jednej z wylistowanych funkcji, można także przesyłać własne pomysły.
Aplikacja Excel Web App została oddana w ręce klientów biznesowych latem 2007 roku, a pozostałym klientom trzy lata później. Od tego czasu Microsoft co jakiś czas uaktualnia swoją usługę o nowe funkcje, z czego największa tego typu aktualizacja miała miejsce jesienią ubiegłego roku, zaś ostatnia jeszcze tego lata. Microsoft przygotowując się teraz do wydania kolejnego uaktualnienia postanowił zapytać użytkowników, które z planowanych funkcji chcieliby w nim zobaczyć, a które z nich można by wdrożyć innym razem.
W tym celu opracowano specjalną ankietę, dzięki której klienci mogą wskazać wylistowane przez Microsoft funkcje lub podsunąć firmie własny pomysł. Lista ta powstaje w oparciu o opinie zebrane wśród użytkowników SkyDrive i Office 365, a także na podstawie bieżącej konkurencyjności aplikacji Excel na tle innych produktów. Następnie utworzona została specjalna formuła, która odpowiednio waży pozyskane w ten sposób pozycje w kolejności ich przydatności i ważności.
Bieżącą listę proponowanych funkcji, stosowaną formułę, a także dostęp do samej ankiety można uzyskać na oficjalnym blogu Office.