Problemy z edytorami IME rozwiązane w aktualizacji Windows 11 22H2

Problemy z edytorami IME rozwiązane w aktualizacji Windows 11 22H2

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
15:30
30.11.2022
683 wyświetlenia

Wczoraj ukazała się opcjonalna aktualizacja zbiorcza dla Windows 11 22H2 w wersji stabilnej. Oprócz kilku nowości związanych z OneDrive, Ustawieniami, Windows Spotlight i MDM, a także wielu poprawek, wydanie to rozwiązuje problem z zawieszaniem się aplikacji przy zmianie metod wprowadzania w edytorach IME. Więcej szczegółów poniżej.

Aktualizacja KB5020044 (Build 22621.900) została odnotowana na liście znanych problemów z Windows 11 22H2 jako wprowadzająca poprawkę znanego problemu. Jak czytamy w opisie:

Po zainstalowaniu Windows 11, wersja 22H2 (nazywanego też Windows 11 2022 Update) niektóre aplikacje mogą przestać odpowiadać, gdy użyte zostaną skróty klawiszowe do włączenia/wyłączenia lub zmiany trybów wprowadzania edytora IME (Input Mode Editor). Przykładowe działania, które mogą wywołać ten problem:

Dla japońskiego:
  • Użycie klawisza Hankaku/Zenkaku (半角 / 全角) na japońskiej klawiaturze.
  • Użycie domyślnego skrótu klawiszowego: przytrzymanie Alt i naciśnięcie ~ (tyldy).

Dla chińskiego:
  • Użycie domyślnego skrótu klawiszowego: przytrzymanie Ctrl i naciśnięcie spacji.

Dla koreańskiego:
  • Użycie domyślnego skrótu klawiszowego: przytrzymanie prawego Alt.


Problem może występować po cichu i nie skutkować wyświetleniem żadnych wiadomości o błędach. Problem jest obserwowany w aplikacjach, które ładują wybrane składniki Text Services Framework (TSF). Robią to tylko niektóre aplikacje, nie wszystkie. Aplikacje, które nie ładują tych składników, nie powinny doświadczać problemu i oczekuje się, że będą działać normalnie, gdy użyje się skrótów klawiszowych.

Ominięcie problemu: Zmiana trybu wprowadzania poprzez kliknięcie ikony trybu IME na pasku zadań nie powinno wywołać problemu. Problem występuje tylko przy użyciu skrótów klawiszowych.

Rozwiązanie: Ten problem został rozwiązany w aktualizacji wydanej 29 listopada (KB5020044) i w późniejszych wersjach. Zalecany instalację najnowszej aktualizacji zabezpieczeń na twoim urządzeniu.

— Microsoft

Opisany wyżej problem został odnotowany przez Microsoft na stronie w dniu 18 listopada i zamknięty (uznany za rozwiązany) wczoraj, 29 listopada. Użytkownicy, których to dotyczy, mogą pobrać aktualizację opcjonalną, klikając "Sprawdź aktualizacje" w Ustawieniach, na stronie Windows Update. Zmiana trafi też do kolejnej aktualizacji instalowanej automatycznie, która przypada na najbliższy Patch Tuesday (13 grudnia).


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://learn.microsoft.com/en-us/windows/release-health/status-windows-11-22h2#2947msgdesc

Polecamy również w kategorii Windows 11