Menu kategorii
  • Panel Administrator - omówienie

    Panel Administrator - omówienie

     Wojciech Błachno
    Wojciech Błachno
    00:00
    05.02.2018
    1135 wyświetleń

    Po zakupieniu usługi Office 365 otrzymujemy dostęp do Panelu Administratora - bardzo rozbudowanego narzędzia do zarządzania wszystkimi elementami usługi. Strona główna daje nam wgląd we wszystkie najważniejsze informacje o stanie naszej usługi. Poszczególne elementy są zorganizowane w formie kafelków, które możemy dowolnie przestawiać, usuwać i dodawać nowe. Każdy kafelek zawiera odnośniki do konkretnych opcji, co pozwala tak dostosować ekran główny, aby szybko dostać się do najczęściej wykorzystywanych przez nas narzędzi. Możemy też skorzystać z pola wyszukiwania, aby odnaleźć potrzebny element.

    Office 365 - Panel Administratora

    1. Użytkownicy
      • Aktywni użytkownicy – przechodząc w to miejsce mamy kontrolę nad wszystkimi zarejestrowanymi użytkownikami, możemy modyfikować ich dane, usuwać i dodawać nowych. Listę użytkowników możemy przeszukiwać i eksportować do pliku,
      • Kontakty – tutaj możemy zarządzać kontaktami zgromadzonymi w usłudze Office 365. Możemy je dodawać, usuwać i wyszukiwać,
      • Goście – lista użytkowników z uprawnieniami gościa,
      • Usunięci użytkownicy – podgląd usuniętych użytkowników. Jeśli jakieś konta zostały usunięte, będzie można je przywrócić w tym miejscu.
    2. Panel Administratora - Użytkownicy

    3. Grupy
      • Grupy – użytkowników można organizować w grupy, aby lepiej zarządzać pracą. Wszelkie opcje grup znajdują się tutaj. Grupy można dodawać, usuwać, wyszukiwać,
      • Udostępnione skrzynki pocztowe – skrzynki pocztowe, do których można przypisać więcej niż jednego użytkownika w celu monitorowania jej zawartości.
    4. Panel Administratora - Grupy

    5. Zasoby
      • Pomieszczenia i wyposażenie – zarządzanie firmowym wyposażeniem i pomieszczeniami. Usprawnia pracę i umożliwia zorganizowane współdzielenie sprzętu i miejsca. Urządzenia i miejsca dodane do tej listy będzie można rezerwować,
      • Witryny – stąd możemy zarządzać firmowymi witrynami takimi jak witryny w usłudze SharePoint,
      • Publiczna strona internetowa – korzystając z kreatorów GoDaddy lub WIX, możemy stworzyć publiczną stronę naszej firmy.
    6. Panel Administratora - Zasoby

    7. Rozliczenia
      • Subskrypcje – podsumowanie naszej subskrypcji, jej stan, czas do wygaśnięcia i liczba licencji. Można z tego miejsca dodać nową,
      • Rachunki – tutaj możemy skontrolować nasze rachunki za aktywne usługi,
      • Licencje – wgląd w dane dotyczące licencji - liczba licencji ważnych, przypisanych lub wygasłych,
      • Zakup usług – tutaj możemy zakupić nowe usługi, rozszerzyć aktualną usługę, dodając nowe elementy,
      • Powiadomienie o rozliczeniach – ustawienia sposobu informowania o rozliczeniach.
    8. Panel Administratora - Rozliczenia

    9. Pomoc techniczna
      • Nowe żądanie usługi – narzędzie do raportowania błędów i problemów. Umożliwia szczegółowe sprecyzowanie błędu w celu jego szybkiej identyfikacji i rozwiązania,
      • Wyświetl żądania usługi – wgląd w wysłane wcześniej żądania wraz z ich statusem.
    10. Panel Administratora - Pomoc techniczna

    11. Ustawienia
      • Usługi i dodatki – wybór szeregu dodatków rozszerzających funkcję usługi Office 365. Listę dodatków można rozszerzyć, dodając własny element (w formacie .xml) lub wprost ze Sklepu Microsoft,
      • Zabezpieczenia i prywatność – ustawienia dotyczące haseł użytkowników, ich ważności oraz udostępniania danych firmowych na zewnątrz,
      • Profil organizacji – podstawowe dane firmy, dane kontaktowe (w tym dane pomocy technicznej) oraz informacje o lokalizacji danych,
      • Relacje partnerów – certyfikowani partnerzy Microsoft, z którymi współpracujemy, będą wyświetlani w tym miejscu.
    12. Panel Administratora - Ustawienia

    13. Konfiguracja
      • Produkty – w tym miejscu możemy przejść do konfigurowania poszczególnych produktów wybranego przez nas pakietu Office 365. Możemy z tego miejsca przypisać licencje konkretnemu użytkownikowi oraz przeprowadzić migrację skrzynek pocztowych do Office 365,
      • Domeny – znajdziemy tutaj wszystkie domeny przypisane do naszej firmy, możemy dodać lub kupić nową domenę,
      • Migracja danych – narzędzie umożliwiające migrację danych z innych usług do Office 365.
    14. Panel Administratora - Konfiguracja

    15. Raporty
      • Użycie – informacje o wykorzystaniu usług w danym okresie czasu,
      • Zabezpieczenia i zgodność – przegląd i dopasowywanie reguł poczty.
    16. Panel Administratora - Raporty

    17. Kondycja
      • Kondycja usługi – podsumowanie stanu usług. Jakiekolwiek problemy będą widoczne w tym miejscu. Wyświetlimy tutaj również poszczególne zdarzenia i ostrzeżenia usług. Analiza tych danych pomaga w utrzymywaniu płynności i stabilności pracy,
      • Centrum wiadomości – najważniejsze wiadomości na temat stanu, aktualizacji i zmian wprowadzonych w usłudze Office 365.
    18. Panel Administratora - Kondycja

    19. Centra administracyjne – z tego miejsca możemy przejść do centrum zarządzania konkretną usługą.

    Panel Administratora - Centra administracyjne

    Jak widać, Panel Administratora w Office 365 jest bogaty w wiele opcji i pozwala skonfigurować usługę zgodnie z potrzebami naszej firmy. Daje możliwość sprawnego zrządzania usługą oraz monitorowania wszystkich działań - zarówno tych przewidywalnych jak również takich, które są nieoczekiwane. Zapewnia to bardzo wysoki poziom kontroli i bezpieczeństwa.


    Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

    Źródło:

    Polecamy również w kategorii Administracja