Niektórych egzemplarzy MacBooka Pro nie wniesiesz do samolotu. Stwarzają zagrożenie pożarowe

Niektórych egzemplarzy MacBooka Pro nie wniesiesz do samolotu. Stwarzają zagrożenie pożarowe

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/14/2019, 11:44 PM

Liczba odsłon: 1512

Część egzemplarzy MacBooka Pro z ekranem Retina z 2015 roku podlega wycofaniu z powodu przegrzewania się baterii. Egzemplarze te można łatwo zidentyfikować po numerze seryjnym. Wada fabryczna stwarza zagrożenie pożarowe, w skutek czego urządzeń tych nie można wnosić na pokład samolotu.

Mowa tu o 15-calowych MacBookach Pro sprzedawanych między wrześniem 2015 roku a lutym 2017 roku. Apple w czerwcu ogłosiło, że ustaliło, iż w pewnej liczbie starszej generacji egzemplarzy MacBook Pro bateria może się przegrzewać i stwarzać zagrożenie pożarowe. Na wieść o tym amerykańskie organy bezpieczeństwa lotniczego zabroniły wnoszenia tych urządzeń na pokład samolotu. Federalna Administracja Lotnictwa w swoim oświadczeniu pisze, że była świadoma wycofania baterii używanych w niektórych laptopach Apple MacBook Pro oraz że zaalarmowała o tym główne amerykańskie linie lotnicze. Agencja przypomniała też liniom lotniczym, by przestrzegały instrukcji bezpieczeństwa z 2016 r. dotyczących towarów z wycofanymi bateriami — w praktyce oznacza to, że wspomnianych laptopów nie można przewozić w luku bagażowym ani w bagażu podręcznym.

MacBook Pro. Źródło: macrumors.com

W tym miesiącu o tym samym ostrzegała również Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego, nakazując europejskim liniom przestrzeganie zasad z 2017 roku. Wymagają one, by wycofane baterie litowo-jonowe pozostały wyłączone i nieużywane podczas lotów. Tak naprawdę wielu przewoźników nawet mimo tych nakazów zabraniało wnoszenia MacBooków Pro wyprodukowanych między połową 2015 a lutym 2017 roku. Szacuje się, że w samych Stanach Zjednoczonych sprzedano 432 tysiące takich urządzeń, a w Kanadzie — 26 tysięcy.

W czerwcowym oświadczeniu Apple zapewniło, że bezpieczeństwo klientów jest dla niego największym priorytetem, dlatego zobowiązuje się wymienić bezpłatnie wadliwe baterie. Po ich wymianie laptopy można już wnosić do samolotów.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia