Developer Respawn Entertainment zastosował technologię Azure w Titanfallu, głośnej strzelance na Xbox One. Microsoft pokazał teraz, że Azure można wykorzystać także w grach PC.
Demonstracja (2:21:11) pokazuje, jak Azure radzi sobie z bardzo skomplikowanymi wizualizacjami 3D, w których gracz na żywo niszczy budowle, używając wyrzutni rakiet. Standardowy PC po chwili zwalnia z renderingiem do 2-3 FPS. Układ obliczeniowy zostaje przytłoczony operacjami w fizycznym świecie gry. Tymczasem komputer - jak określają go uczestnicy wystąpienia - "high endowy" utrzymuje stałą jakość 32 FPS. Jest to oczywiście zasługa wykorzystania chmury obliczeniowej Azure, przez co GPU zostaje odciążone.
Podobne rozwiązanie zastosowano już na platformie Xbox One, gdzie chmura oblicza większość operacji sztucznej inteligencji i fizyki w grze Titanfall. Kiedy technologia ta znajdzie zastosowanie w grach na PC? Tego Microsoft nie zdradza, na razie zostając przy demonstracji potencjału, tkwiącego w chmurze.