Microsoft utworzył dział wprowadzający deweloperów gier w Azure

Microsoft utworzył dział wprowadzający deweloperów gier w Azure

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 3/16/2018, 1:19 AM

Liczba odsłon: 1637

Microsoft utworzył nową grupę wewnątrz działu Xbox, która będzie zachęcać deweloperów gier do skorzystania z zaplecza obliczeniowego chmury Azure. Jak wynika z raportu Bloomberga, grupa ta ma nosić nazwę Gaming Cloud. Jest to zbieżne z dążeniami firmy zarówno na polu rozwoju infrastruktury chmurowej, jak i do zwiększania swoich wpływów na rynku gier. Microsoft będzie mówił o "chmurze gamingowej" także na GDC.

Azure Gaming Cloud

Gdy wczoraj pisaliśmy o obecności Microsoftu na GDC 2018, skupiliśmy się na programie ID@Xbox, ale wspomnieliśmy też o temacie zaplecza obliczeniowego w postaci Azure (także dla gier mobilnych). Chodzi dokładnie o dwie sesje, które odbędą się w najbliższy czwartek: DevOps for Game Developers with Microsoft Azure (Presented by Microsoft Azure) oraz DevOps for Game Developers with Microsoft Azure (Presented by Microsoft Azure). Zapowiedź tych sesji znajdziemy też na polskiej stronie Azure Gaming, gdzie Microsoft zachęca: "Dołącz do nas, aby wziąć udział w sesjach informacyjnych, pokazach na żywo i wywiadach z ekspertami dotyczących tworzenia hitowych gier na platformie Azure".

"Nowoczesne gry tworzy się inaczej i inaczej się w nie gra — wymagają one bardziej zaawansowanych narzędzi programistycznych, globalnej i elastycznej obsługi gry w trybie dla wielu graczy oraz nowych modeli uzyskiwania przychodów. Ale jesteś tutaj, aby tworzyć światy, a nie zaplecza. Pozwól, aby zarządzanie platformą gier odbywało się na platformie Azure, co umożliwi Ci skupienie się na tym, co robisz najlepiej: tworzeniu gier znanych na całym świecie. Twoja gra. Twoja chmura" - przekonuje Microsoft. Wróćmy jednak do wspomnianej na wstępie grupy Gaming Cloud. Przewodzić jej ma weteran Microsoftu z 20-letnim stażem, Kareem Choudhry. Celem zespołu będzie nie tylko wprowadzanie deweloperów gier w świat Azure, ale też tworzenie nowych rozwiązań chmurowych dla branży gier.

Jeszcze kilka dni temu Phil Spencer wyjaśniał na Twitterze, jak jego zdaniem będzie wyglądać przyszłość gier: "Myślę, że ujrzymy pełne spektrum gier, począwszy od tych, które w 100% uruchamiają się w chmurze i streamują na dowolne urządzenie, kończąc na tych high-endowych, które lokalnie przetwarzają wysoko responsywne zasoby, przenosząc do chmury ładowanie tych zasobów, które tolerują wysoką latencję, co zapewni niesamowite rezultaty po stronie lokalnej". Z technologii chmury korzysta całe mnóstwo gier, by wymienić choćby tak pierwszoligowe produkcje, jak Rainbow Six Siege czy PlayerUnknown’s Battlegrounds.

Warto jeszcze przypomnieć, że pod koniec stycznia Microsoft przejął platformę gamingową PlayFab, stanowiącą zaplecze dla gier w czasie rzeczywistym. PlayFab to również dostawca kompleksowych usług do tworzenia, uruchamiania i rozwijania gier w chmurze. Bardzo możliwe, że to właśnie te technologie okażą się dla Azure przełomowe w kontekście gamingu.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia