Microsoft kolejny raz zaznaczył, że nie ma zamiaru rezygnować z rozwoju bibliotek DirectX. Tym razem ten interfejs graficzny chciało 'uśmiercić' AMD.
Temat zawieszenia projektu rozwoju bibliotek DirectX pierwszy raz pojawiał się przy okazji ogłoszenia zamknięcia XNA Game Studio. Wtedy Microsoft w liście informującym deweloperów o tym wydarzeniu zamieścił dosyć niefortunne zdanie, mówiące, że DirectX nie jest rozwijalną technologią, co wielu użytkownikom zasugerowało, że Microsoft rezygnuje z tworzenia tej biblioteki. Firma szybko wydała sprostowanie, w którym zakomunikowała, że projekt DirectX będzie cały czas otwarty, a biblioteka jest ważnym elementem oprogramowania Windows, konsoli Xbox i Windows Phone.
Teraz, wicedyrektor firmy AMD Roy Taylor w rozmowie z Heise Online powiedział, że przemysł komputerowy przez wiele czerpał duże korzyści z rozwoju interfejsu DirectX. Nowe wersje bibliotek wymuszały produkcję wydajniejszych kart graficznych, procesorów, pamięci RAM. Jednak z tego co wiem, nie będzie DirectX 12. Wypowiedź Taylora szybko sprostował rzecznik prasowy Microsoftu. Firma wydała oświadczenie, w którym można przeczytać, że DirectX jest najważniejszym interfejsem dla niskopoziomowych elementów graficznych. Microsoft aktywnie inwestuje w rozwój tego projektu. DirectX rozwija się i nie zamierzamy z niego rezygnować.