Diablo IV kolejną grą PC z obsługą DirectStorage

Diablo IV kolejną grą PC z obsługą DirectStorage

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/26/2023, 8:21 PM

Liczba odsłon: 973

Mijają miesiące, a my wciąż czekamy na kolejną grę na PC wykorzystującą technologię Microsoft DirectStorage. Wygląda na to, że będzie nią Diablo IV, RPG akcji wydany przez Blizzard, który należy do Xbox Game Studios.

Informację podał PC Gamer, który cytuje anonimowego członka zespołu tworzącego Diablo IV, który miał powiedzieć: MS DirectStorage obecnie nie jest włączony, ale planujemy go włączyć w przyszłości. API DirectStorage na Windows został po raz pierwszy zaprezentowany w marcu 2022 roku. Korzysta on z technologii rozwijanej wcześniej dla Xboksa z dyskami SSD. Idea polega na tym, że deweloperzy gier pecetowych także mogą wykorzystać optymalizacje i uzyskać szybsze czasy ładowania, więcej klatek na sekundę i ogólnie lepszą wydajność.

Na chwilę obecną jedyną grą na PC, która obsługuje DirectStorage, jest Forspoken od Square Enix. Wersja na komputery ukazała się w styczniu 2023 roku i jest obsługiwana tylko na Windows 11. Okazało się, że gra chodzi w o wiele większej liczbie klatek na sekundę w porównaniu do PC bez funkcjonalności DirectStorage.

Wydana niedawno aktualizacja DirectStorage 1.2 wprowadziła m.in. tryb buforowanego IO, co pozwala grom używać staromodnych dysków twardych (HDD), jak również SSD, aby uzyskać wyższą wydajność. Diablo IV prawdopodobnie też zacznie z tego korzystać w którejś z przyszłych aktualizacji.

Poza Diablo IV jedyną grą, o której wspomniano, że może skorzystać z API, jest Hunt: Showdown. Jest tak dlatego, że tytuł otrzyma aktualizację silnika do CryEngine 5.11, który obsługuje też DirectX 12 i nie tylko.

Źródło: https://www.pcgamer.com/the-diablo-4-team-confirms-directstorage-isnt-in-the-game-but-we-are-planning-on-enabling-it-in-the-future/

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia