DirectStorage trafi do Unreal Engine 5 (UE5)

DirectStorage trafi do Unreal Engine 5 (UE5)

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/11/2022, 1:42 PM

Liczba odsłon: 1872

DirectStorage w połączeniu z szybkimi dyskami SSD osiąga imponujące wyniki na Xbox Series X/S i PC, wliczając w to nawet 11-krotnie szybsze ładowanie gier. Ten ogromny potencjał naturalnie chce wykorzystać również Epic Games. Wydawca potwierdził właśnie, że Unreal Engine 5 (UE5) otrzyma obsługę Microsoft DirectStorage.

Pierwszym tytułem, który zapowiada wsparcie dla API DirectStorage, będzie Forspoken. W niektórych scenariuszach dochodzi nawet do 70% poprawy wydajności. Wydanie gry zostało jednak po raz kolejny przełożone, przez co oczekiwanie na pojawienie się DirectStorage trochę się wydłużyło. Mimo to napływają kolejne dobre wiadomości. W niedawnej sesji Q&A "Ask Unreal Anything" zostało potwierdzone, że wsparcie dla next-genowej technologii zarządzania pamięcią trafi do silnika UE5.

Czy planujecie zintegrować DirectStorage bezpośrednio z silnikiem?

Tak, chociaż nie mogę komentować, kiedy. Gdy DirectStorage będzie dobrze obsługiwany przez system plików UE, Nanite i VT będą pierwsze w kolejce, aby z niego skorzystać.

— Brian Karis, Engineering Fellow of Graphics, Epic Games

Karis przedstawił pomysł, w jaki sposób technologia ta może pomóc w kształtowaniu UE5 i opartych na niej gier nowej generacji. Wyjaśnił, że DirectStorage może pomóc w wirtualnych teksturach (VT), gdy API otrzyma odpowiednie wsparcie ze strony Nanite, czyli zwirtualizowanego systemu geometrii Unreal Engine 5. Chociaż nie jest to wymagane, dokumentacja UE5 dotycząca Nanite zaleca również użycie VT z tą implementacją geometrii nowej generacji.

Dowiedz się więcej na temat DirectStorage z naszych artykułów:

Źródło: https://forums.unrealengine.com/t/ask-unreal-anything-rendering-june-15-2022-at-1pm-edt/577074/77

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia