Microsoft i Amazon chcą, aby gaming przeniósł się do chmury

Microsoft i Amazon chcą, aby gaming przeniósł się do chmury

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 3/25/2022, 12:37 PM

Liczba odsłon: 2088

Wiadomo już, że Microsoft i Amazon pojawią się na tegorocznych targach Game Developers Conference. Cel obydwu firm jest prosty - zachęcić deweloperów z sektora gamingowego do pracy nad swoim swoimi projektami w środowisku chmurowym. To coś nowego, bo do tej pory najwięcej słyszeliśmy o rozwoju usług chmurowych dla biznesu, który jest tak samo ważny dla Microsoftu, jak i Amazona.

Transformacja branży gamingowej to powtarzający się proces. Co kilka lat branża gamingowa przechodzi transformację. Definiuje siebie na nowo. Pojawiają się nowe technologie, nowe platformy, nowe gatunki gier, nowe podejście do prowadzenia gameplayu i całkowicie nowe marki - mówi Sarah Bond z Microsoft Gaming. Zdanie Bond podziela przedstawiciel Amazona, dodając, że branża gier komputerowych przechodzi bardzo szeroką transformację.

Microsoft i Amazon przykładają większą uwagę do produkcji gier w chmurze dopiero od początku tego roku. Amazon dopiero co uruchomił własną usługę AWS for Games z pełnym pakietem najlepszych rozwiązań AWS, które mają pomóc deweloperom w projektowaniu, testowaniu i rozwijaniu swoich gier. W tym samym czasie Microsoft przedstawił Azure Game Development Virtual Machine, pozwalający - jak nazwa wskazuje - pracować z potężnymi maszynami wirtualnymi w środowisku chmurowym Azure.

Specjaliści Microsoftu i Amazona dodają, pandemia COVID-19 również odbiła swoje piętno na branży gier. Pierwsze miesiące pandemii wywołały spore zamieszanie w dotychczasowym trybie pracy studiów deweloperskich. Nikt nie wiedział jak robić gry z domu. Pracownicy zabierali z biur do domów komputery stacjonarne, których wydajność pozwoliłaby im pracować. Powstał popyt na ultrawydajne laptopy gamingowe, a niektóre firmy korzystały m.in. z Google Stadia, aby zdalnie testować swoje produkcje.

Gamingowa chmura dla deweloperów wygląda więc na rozwiązanie, którego zabrakło. Być może taka opcja nie jest aż tak bardzo potrzebna obecnie, bo coraz więcej firm wraca do biur, ale zmiana nawyków może okazać się korzystna dla Microsoftu i Amazonu. W tej chwili usługi chmurowe udostępniane są studiom za darmo lub na warunkach preferencyjnych. Oczywiście finalnie i Amazon i Microsoft będą dążyć do kapitalizacji inwestycji. Zapowiada się więc, że rok 2022 może być ważnym czasem dla branży gier i usług chmurowych.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia