LinkedIn wprowadza reklamy w przewijanych kartach i funkcję podziękowania

LinkedIn wprowadza reklamy w przewijanych kartach i funkcję podziękowania

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/13/2018, 8:30 PM

Liczba odsłon: 2495

Od chwili ogłoszenia przejęcia LinkedIn przez Microsoft mijają dzisiaj dokładnie dwa lata. Przez cały ten czas serwis otrzymuje regularne aktualizacje i jest dla Microsoftu jednym z bardziej dochodowych przedsięwzięć, co oczywiście zawdzięczać należy reklamodawcom. Ci mają teraz do dyspozycji nowy typ prezentacji zawartości. Poza tym LinkedIn wprowadza nową funkcję, dzięki której powiemy „dziękuję” w całkiem ciekawy sposób.

Carousel Ads LinkedIn

Pierwsza z nowości to nowy sposób prezentacji zawartości sponsorowanej o nazwie Carousel Ads. Jak sama nazwa wskazuje, reklamodawcy mogą dodawać do LinkedIn serie grafik, które użytkownicy mogą przewijać horyzontalnie na ekranach smartfonów i nie tylko. Na karuzelę swoje reklamy wrzuciło w fazie testów beta ponad 300 firm, takich jak HP Enterprise, RBC czy Volvo Canada. LinkedIn twierdzi, że ponad 75% z nich wyraziło zamiar użycia reklam karuzelowych w swoich następnych kampaniach, jako że ów rodzaj prezentacji przyczynił się do wzrostu liczby kliknięć. "W pojedynczej reklamie karuzelowej możecie dodać do 10 przewijanych kart i spersonalizować każdą z nich. Dzięki tej dodatkowej przestrzeni zyskujecie elastyczność, by udostępnić więcej waszej zawartości i tworzyć wyższej jakości interakcje z waszymi odbiorcami" - twierdzi Microsoft. Cóż, jak widać, ten sposób "opowiadania historii" sprawdza się znakomicie.

LinkedIn Kudos

Druga z nowości w LinkedIn pomoże nam docenić naszych współpracowników. LinkedIn powołuje się na badania, z których wynika, że siedmiu na dziesięciu pracowników, którzy otrzymują wyrazy uznania za swoją pracę, jest z niej naprawdę zadowolonych. Uznanie nie tylko zwiększa satysfakcję z pracy, ale też prowadzi do wyższej kreatywności i produktywności (pamiętacie „Good job” z Hancocka?). Użytkownicy serwisu dość często składają wyrazy podziękowania. By stały się one bardziej barwne i działające na wyobraźnię, twórcy portalu wprowadzają nową funkcję - LinkedIn Kudos, dzięki której "świętowanie każdego sukcesu - wielkiego lub małego - bezpośrednio w LinkedIn staje się łatwiejsze niż kiedykolwiek". By złożyć wyrazy uznania, otwieramy aplikację LinkedIn na iOS lub Androida, stukamy ikonę wstążki w polu udostępniania, zaznaczamy osobę lub osoby i wybieramy jedną z 10 kategorii podziękowań, takich jak "Gracz Zespołowy", "Świetny Mentor", "Inspirujący lider" etc. Kudos możemy opublikować na tablicy, a oznaczone w nim osoby otrzymają powiadomienie.

LinkedIn Kudos już teraz jest udostępniane globalnie dla aplikacji LinkedIn na iOS i Androida, a niebawem trafi również na PC. Reklamy karuzelowe są już tymczasem wspierane - więcej na ich temat znajdziemy na stronie LinkedIn Marketing Solutions.