Jak usunąć konto administratora w Windows 10?

Jak usunąć konto administratora w Windows 10?

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
16:29
11.08.2017
7 komentarzy
22727 wyświetleń

Masz dwa lub więcej kont administratora na swoim PC z Windows 10? Chcesz usunąć jedno z nich? W tym poradniku zaprezentujemy sposób, jak takie konto usunąć. Okazuje się, że jest to praktycznie tak samo łatwe, jak usunięcie konta zwykłego użytkownika z ograniczeniami. Wymagane jednak będzie zalogowanie się na koncie administratora - rzecz jasna nie na tym, które chcemy usunąć. Innymi słowy, nie można usunąć konta administratora będąc zalogowanym na koncie standardowego użytkownika. Usunięcie konta wiąże się ponadto z utratą zawartości, takiej jak dokumenty, ulubione, muzyka, zdjęcia i wideo - można jednak temu zapobiec, co zaprezentujemy w drugim sposobie.

Usuwamy konto administratora w aplikacji Ustawienia

1. Otwieramy aplikację Ustawienia, klikając jej ikonę w menu Start lub za pomocą skrótu klawiszowego WIN + I.

Ustawienia

2. Znajdujemy ustawienie Konta i klikamy je.

Ustawienia

3. Następnie na liście po lewej stronie wyszukujemy pozycję Rodzina i inne osoby i ją klikamy.

Ustawienia

4. Zjeżdżamy do sekcji Inne osoby i znajdujemy konto, które chcemy usunąć, po czym je klikamy.

Ustawienia

5. Wyświetlą się wówczas dwie opcje - Zmień typ konta i Usuń. Pierwsza opcja pozwoli zmienić typ konta na standardowy. My jednak zamierzamy usunąć konto, więc klikamy drugi przycisk.

Ustawienia

6. Wyświetli się jeszcze jedno ostrzeżenie, które tłumaczy, z czym wiąże się usunięcie konta. Jeśli to akceptujemy, klikamy Usuń konto i dane. Wówczas konto administratora zostanie usunięte. Trzeba pamiętać, że działania tego nie da się cofnąć.

Usuwamy konto administratora w Panelu sterowania

1. Uruchamiamy Panel sterowania. Jeśli nie utworzyliśmy do niego skrótu, możemy po prostu wyszukać jego nazwę w menu Start. Następnie odnajdujemy ustawienie Konta użytkowników i je klikamy.

Usuwamy konto administratora w Panelu sterowania

2. Wybieramy teraz ustawienie Zarządzaj innym kontem.

Usuwamy konto administratora w Panelu sterowania

3. Klikamy konto administratora, które chcemy usunąć. W naszym przypadku jest to użytkownik Szymon.

Usuwamy konto administratora w Panelu sterowania

4. Szymon, usuń konto. Klikamy teraz przycisk Usuń konto.

Usuwamy konto administratora w Panelu sterowania

5. Wyświetli się wówczas ostrzeżenie, z którego dowiadujemy się, że zanim usuniemy konto, system Windows może zachować zawartość pulpitu i folderów Dokumenty, Ulubione, Muzyka, Obrazy i Wideo. Zostaną one zapisane w folderze na naszym pulpicie. Dowiadujemy się też, że wiadomości e-mail i inne ustawienia nie mogą zostać zachowane. W zależności od naszej decyzji klikamy przycisk Zachowaj pliki lub Usuń pliki. My wybieramy drugą opcję - konto zostanie całkowicie wyczyszczone.

Usuwamy konto administratora w Panelu sterowania

6. Naszą decyzję potwierdzamy ostatecznie.

Usuwamy konto administratora w Panelu sterowania

W ten sposób konto administratora zostało usunięte. Jeśli chcemy usunąć nasze własne konto, także możemy to zrobić, jednak wtedy musimy zalogować się na innym koncie administratora (jeżeli takie nie istnieje, możemy je założyć). Nie da się bowiem usunąć konta, na którym jest się zalogowanym. Także przy użyciu Panelu sterowania usuniętego konta nie można później przywrócić.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło:

Polecamy również w kategorii Konta użytkowników w Windows 10

Komentarze

  • qatr 12:19 05.01.2018

    Rzeczowo i konkretnie. Dzięki za pomoc.

  • Robert 14:38 12.01.2018

    Dzień dobry. Niestety nie działają oba sposoby:(( Mam 2 konta:R i A. Z konta A mogę zlikwidować konto R,natomiast z konta R nie mogę zlikwidować konta A.Tak na marginesie ;nie wiem skąd się konto A wzięło.Nikt nie korzysta z mojego lapka. Do tego bedąc zalogowanym na R mogę to konto(R) usunąć. Coś tu nie gra!!!

  • Krzysztof Sulikowski 14:41 12.01.2018

    Konto A jest kontem Administratora, a R kontem z ograniczeniami?

  • Kasia 23:54 08.05.2018

    Dzień dobry, spotkałam się z podobnym problemem, jaki został opisany przez Roberta. Oba konta w Win10 są kontami administratora. Z poziomu pierwszego konta nie jestem w stanie usunąć tego drugiego, natomiast z poziomu drugiego mogę usunąć to pierwsze. Czy jest jakiś inny sposób aby usunąć to drugie konto? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, Kasia

  • Kasia 00:06 09.05.2018

    Dzień dobry, sytuacja opanowana, wystarczyło deaktywować konto Administrator. Pozdrawiam, Kasia

  • Wojtek 21:55 26.05.2018

    Użyłem tego ponieważ konto Wojtek posiadało plik w folderze urzytkownicy o nazwie "wojte" co mnie denerwowało :)

  • szopa 11:32 24.08.2018

    W najnowszej wersji win 10 1803 ten sposób nie przechodzi. Po wybraniu opcji zarządzaj innym kontem nie ma opcji usuń konto. Skutecznie można to zrobić przez prawy klawisz myszy na start> zarządzanie komputerem>użytkownicy i grupy lokalne>użytkownicy, wybieramy konto do usunięcia prawy klawisz myszy na koncie pojawia się opcja usuń, klikamy i problem z głowy.

Skomentuj

Autor