Hokej z dźwiękiem 3D. Microsoft wypuścił grę dla niewidomych

Hokej z dźwiękiem 3D. Microsoft wypuścił grę dla niewidomych

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 12/20/2018, 6:42 PM

Liczba odsłon: 1300

Ear Hockey to projekt autorstwa Microsoft Garage. Nazwa nawiązuje do air hockey (cymbergaja), a sama gra jest spadkobiercą słynnego Pong. W przeciwieństwie do większości gier w Ear Hockey można grać z wyłączonym monitorem, jako że wszystkie potrzebne informacje docierają do gracza poprzez słuchawki lub głośniki. Nie znaczy to jednak, że tytuł pozbawiony jest warstwy wizualnej.

Jest to zatem typowa gra audio, wykorzystująca dźwięk przestrzenny. Za tą najważniejszą część projektu odpowiada silnik dźwięku przestrzennego HRTF dla Unity autorstwa Microsoft. Do gracza dociera sygnał dźwiękowy, informujący o położeniu głównego obiektu, czyli piłki. Jeśli jednak nie mamy na tyle wytrenowanego ucha, możemy spokojnie grać, opierając się na warstwie graficznej. Ear Hockey to gra z perspektywą pierwszoosobową, w której kontrolujemy paletkę za pomocą klawiatury lub kontrolera. Celem jest oczywiście odbijanie piłeczki tak długo, aż spudłuje przeciwnik - wówczas dostajemy punkt. Wraz z każdym uderzeniem piłeczka nabiera większego rozpędu, przez co partia stanowi coraz większe wyzwanie. Wygrywa ten gracz (człowiek lub komputer), który zdobędzie siedem punktów.

Kluczowe cechy i możliwości Ear Hockey to:

  • Tryb dla jednego gracza przeciwko komputerowi z różnymi poziomami trudności;
  • Tryb dla dwóch graczy online, zarówno anonimowo, jak i z konkretnymi znajomymi;
  • Tutorial dla początkujących,
  • Oryginalna ścieżka dźwiękowa od lokalnego kompozytora, Molliego Zieglera;
  • Narracja dla wszystkich opcji w menu wraz z wyjaśnieniami dotyczącymi nawigacji;
  • Wsparcie dla klawiatury i kontrolera (w tym dla Xbox Adaptive Controller);
  • Wysoki kontrast, który czyni grafikę przyjazną dla osób z wadami wzroku;
  • Udźwiękowienie piłki - odpowiednie połączenie niskich i wysokich częstotliwości, sygnalizujących lot, oraz inne efekty kontekstualne;
  • Dźwiękowe oznaczenie pozycji graczy - unikalne dźwięki pomagają stworzyć mapę przestrzenną kortu wraz ze znalezieniem pozycji gprzeciwnika;
  • Udźwiękowione zagranie przeciwnika - sygnał dźwiękowy poinformuje nas o tym, kiedy i z jakiej pozycji przeciwnik odbił piłkę.

Na początku miesiąca pisaliśmy o pracach Microsoftu nad poprawą jakości dźwięku w grach - zwłaszcza dźwięku przestrzennego, napotykającego różne przeszkody i rozchodzącego się na różne sposoby. Ear Hockey jest jednym z prostszych przykładów, ale niewątpliwie produkty Microsoftu doczekają się bardziej złożonych implementacji. Gra została wydana w Microsoft Store, choć w chwili publikacji tego tekstu nie jest dostępna do pobrania.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia