Hellblade 2 wykorzysta specjalne możliwości dźwiękowe Xbox Series X

Hellblade 2 wykorzysta specjalne możliwości dźwiękowe Xbox Series X

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 3/9/2020, 11:51 AM

Liczba odsłon: 1304

Hellblade 2 to jedna z pierwszych — obok Halo Infinite — gier, które trafią na Xbox Series X. Jak przystało na tytuł otwierający nową generację, wykorzysta on nowe, unikalne możliwości konsoli. Jest nimi podekscytowany również dział produkcji dźwięku w Ninja Theory, twórcy wspomnianej gry i studiu należącym do Xbox Game Studios.

Obecna generacja konsol Xbox wspiera dźwięk 3D za sprawą Dolby Atmos, niemniej jednak deweloperzy zmuszeni są do zapasów ze sprzętem, by wycisnąć z niego realistyczny dźwięk przy zachowaniu stabilnej wydajności. Xbox Series X idzie o krok (a może całą milę) dalej. Jedną z innowacji jest tu DirectX Raytracing z akceleracją sprzętową, występujący po raz pierwszy w gamingu konsolowym. Raytracing w tym przypadku obejmuje nie tylko obraz, ale też dźwięk. I właśnie tymi możliwościami zachwyceni są inżynierowie dźwięku pracujący nad Senua's Saga: Hellblade 2.

Będziemy mieli dedykowany chip do pracy z dźwiękiem, co znaczy, że nie będziemy musieli walczyć z programistami i artystami o pamięć i moc CPU — powiedział starszy projektant dźwięku, Daniele Galante. Przyjmujemy za rzecz oczywistą, że grafika jest napędzana przez własne karty wideo — dodaje kierownik audio, David Garcia. Ale jeśli chodzi o dźwięk, nie mieliśmy czegoś takiego. Teraz mamy trochę mocy kierowanej do nas. Moc obliczeniowa nastawiona wyłącznie na dźwięk będzie kształtować przyszłość gier, w których usłyszymy bardziej złożoną i realistyczną warstwę dźwiękową. Silniki będą mogły przetwarzać więcej źródeł dźwięku jednocześnie, a także obliczać dla nich bardziej skomplikowane tory, np. gdy jego cząsteczki trafią na przeszkody i będą odbijać się od różnych powierzchni.

Naprawdę podoba mi się, że Microsoft daje nam więcej narzędzi pozwalających ulepszyć dźwięk i być bardziej kreatywnymi. W końcu nie chodzi o to, że chcemy więcej pamięci, bo jesteśmy bardziej cool; chcemy po prostu móc wykonywać swoją pracę bez myślenia o ograniczeniach. Robienie gier zawsze zmusza do myślenia o ograniczeniach technicznych. W końcu te ograniczenia stają się coraz mniejsze wraz z ewolucją nowych konsol, ale jednocześnie jedna rzecz jest stała: istnieje maksymalna liczba głosów, które możemy mieć, ponieważ w innym razie gra będzie spowolniona.
— Daniele Galante, starszy projektant dźwięku w Ninja Theory

Spodziewamy się, że możliwości Xbox Series X z zakresu audio (ale i też z innych obszarów!) będą szeroko wykorzystane w Hellblade 2 oraz innych grach dedykowanych bądź ulepszonych dla nowej konsoli.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia