Grywalna chmura. Microsoft przejął platformę gamingową PlayFab

Grywalna chmura. Microsoft przejął platformę gamingową PlayFab

Krzysztof Sulikowski
23:23
29.01.2018
0 komentarzy
1038 wyświetleń

Platforma chmurowa Azure jest najczęściej wiązana ze środowiskami biznesowymi, natomiast nie ma jeszcze solidnej reprezentacji w segmencie gier. Aby nadrobić zaległości w tej materii, gigant z Redmond przejął PlayFab, platformę stanowiącej zaplecze dla gier w czasie rzeczywistym. PlayFab to również dostawca kompleksowych usług do tworzenia, uruchamiania i rozwijania gier w chmurze. Narzędzia rozwijane przez PlayFab są przeznaczone dla twórców gier na wszystkie platformy (mobilne, PC i konsole).

PlayFab - Azure

Na ostatnim dorocznym spotkaniu akcjonariuszy Microsoft padła istotna zapowiedź - firma rozpoczęła wielką mobilizację, której celem jest ekspansja na rynku gier. Satya Nadella nie był w tej kwestii gołosłowny, a przejęcie PlayFab jest realizacją tych dążeń, czego firma bynajmniej nie kryje. Kareem Choudhry, CVP działu Gaming w Microsoft, powołuje się na wspomniane słowa CEO i twierdzi ponadto, że "przejęcie to rozszerza inwestycje i prace, które wykonaliśmy w Microsoft Azure, by dostarczyć światowej klasy platformę chmurową dla branży gier". Przemysłu gamingowego nie można lekceważyć. Szacuje się, że obecnie miliard osób na świecie gra w gry, a wielu ich dostawców - podobnie jak przedstawiciele innych branż - przesiada się na chmurę. Jest to związane m.in. z międzyplatformową obsługą gier dla PC, telefonów i konsol, ale też z oszczędnością i skalowalnością, jakie oferuje chmura.

PlayFab oferuje rozwiązania, które skalują się wraz z grami i pomagają zaangażować, zatrzymać i zarabiać na graczach. PlayFab pozwala deweloperom korzystać z inteligentnej chmury do budowania i obsługiwania gier, analizowania danych dotyczących gier i poprawy ogólnych doświadczeń graczy. "Platforma PlayFab stanowi naturalne uzupełnienie platformy Azure dla gier (więcej informacji znajdziecie na azure.com/gaming). Azure, posiadający 42 lokalizacje na całym świecie, zapewnia światowej klasy infrastrukturę serwerową, pozwalając twórcom skupić się na tworzeniu świetnych gier z najlepszym z dostępnych globalnym zasięgiem" - kontynuuje Choudhry. "Włączenie doświadczeń PlayFab, rosnącej sieci twórców gier i potężnej platformy gaming-as-a-service do naszej oferty to ważny krok naprzód w kwestii gier w Microsoft".

PlayFab obsługiwał już ponad 700 mln graczy i obecnie udostępnia zasoby dla ponad 1200 gier takich producentów, jak Disney, Rovio i Atari. W tym momencie jego platforma stanowi ponadto zaplecze dla wielu popularnych tytułów, w tym Idle Miner Tycoon, Angry Birds: Seasons czy Roller Coaster Tycoon Touch. W najbliższym czasie PlayFab połączy siły z Azure, by dalej rozwijać znaczenie inteligentnej chmury w przemyśle gamingowym, dostarczać narzędzi dla twórców i polepszać doświadczenia graczy.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://www.neowin.net/news/cloudy-with-a-chance-of-gaming-microsoft-buys-playfab

Polecamy również w kategorii Microsoft Azure

Komentarze

Skomentuj

Autor