Microsoft przygotowuje się do aktualizacji Sklepu Xbox dla konsol w niedalekiej przyszłości. Projekt nosi nazwę Mercury i został dostrzeżony przez @WinCommunity na Twitterze. Aplikacja została mocno przeprojektowana zgodnie z zasadami Fluent Desing i zaopatrzona w nowe ikony, przez co zyskała spójność z aplikacjami na PC.
Nowy interfejs sklepu udało się przetestować redakcji Windows Central. Na filmie możemy wyraźnie zobaczyć kierunek, w jakim zmierza Microsoft, przygotowując się do premiery Xbox Series X, bo to właśnie głównie z myślą o nim powstały te zmiany. Xbox Store powinien też zmienić wizerunek na konsolach z rodziny Xbox One — na modelach S i X.
Aplikacja pełnymi garściami czerpie z Xbox (Beta) i nowego Xbox Game Bar na PC. Da się zauważyć zaokrąglone rogi, nowy, pogrubiony font i masę akrylowych rozmyć. Podczas nawigacji po interfejsie na każdym kroku czekają na nas animacje, które zdaniem testerów dają więcej satysfakcji niż dotychczasowe rozwiązania w Xbox Store. UX, czyli doświadczenie użytkownika, w poprzedniej wersji sprawiało wrażenie "klinicznego", nastawionego na funkcjonalność, nie zaś na przyjemność i immersję przy korzystaniu z niego.
Choć zmiany są spore, praktycznie cała kluczowa funkcjonalność sklepu pozostaje niezmieniona. Windows Central zwraca też uwagę na fakt, że jak na ironię Xbox Store prezentuje się o niebo lepiej od samego Microsoft Store w Windows 10, który aż prosi się o gruntowne przemeblowanie.