Flow - tworzymy przepływ przycisku informujący menedżera o pracy poza biurem

Flow - tworzymy przepływ przycisku informujący menedżera o pracy poza biurem

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 4/6/2018, 12:00 AM

Liczba odsłon: 1229

Jeżeli często pracujemy poza biurem, na przykład wyjeżdżając do klientów lub część pracy wykonując w domu, na pewno musimy informować o tym naszego przełożonego. Nie ma jednak potrzeby, żeby tracić czas na każdorazowe pisanie nowej wiadomości i aby usprawnić ten proces, w aplikacji mobilnej Microsoft Flow możemy utworzyć przycisk przepływu, który automatycznie będzie wysyłał wiadomość z taką informacją do naszego szefa. W tym poradniku pokażemy, jak utworzyć taki przepływ.

Będziemy pracować na podstawie przepływu, gdzie nasz przełożony jest informowany o naszej pracy z domu, a nie pracy poza biurem. Będziemy musieli go edytować.

  1. Uruchamiamy aplikację Microsoft Flow.
  2. Przechodzimy do kategorii Przeglądaj i sekcji Przycisk.
  3. Odnajdujemy i wybieramy szablon przepływu o nazwie Wysyłaj wiadomość e-mail „Pracuję dziś z domu” do swojego przełożonego.
  4. Szablony przepływów

  5. Na następnym ekranie ze szczegółowym opisem przepływu wybieramy polecenie Użyj tego szablonu.
  6. Wybrany przepływ składa się z pięciu kroków. Pierwszy z nich to wyzwalacz, który poprzez naciśnięcie przycisku będzie uruchamiał jego działanie. Drugi krok to pobranie naszych informacji osobistych z bazy użytkowników Office 365 w celu określenia naszego miejsca w hierarchii firmy. Krok trzeci to pobranie informacji o naszym bezpośrednim przełożonym, również z bazy użytkowników Office 365. Czwarty krok to wysłanie wiadomości e-mail, a krok piąty to wysłanie nam dodatkowego powiadomienia o poprawnym nadaniu wiadomości.

    Krok czwarty musimy edytować, ponieważ przepływ domyślnie wysyła wiadomość o pracy z domu, a nam zależy na informacji o pracy poza biurem.

  7. Klikamy polecenie Edytuj w panelu akcji wysyłającej wiadomość.
  8. Akcja przepływu wysyłająca wiadomość e-mail

    W panelu edycji pole adresata wiadomości pozostawiamy bez zmian. Jest tam wprowadzony znacznik adresu e-mail naszego przełożonego, który został pobrany z bazy użytkowników Office 365 w trzecim kroku przepływu. Edytujemy pola Temat oraz Treść. Całość powinna wyglądać tak, jak na poniższym zrzucie ekranu.

    Edycja treści wysyłanej wiadomości e-mail

  9. Konfigurację przepływu kończymy, wybierając polecenie Utwórz w prawym górnym rogu ekranu.
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia