Facebook to teraz Meta. Firma Marka Zuckerberga zmienia nazwę i koncepcję

Facebook to teraz Meta. Firma Marka Zuckerberga zmienia nazwę i koncepcję

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/28/2021, 9:14 PM

Liczba odsłon: 9872

Facebook to jedna z najbardziej rozpoznawanych na świecie marek, jednak gdy firma o tej nazwie przestała być jedynie dostawcą platformy (również o tej nazwie) i przejęła oraz stworzyła nowe produkty, nazewnictwo i kwestie przynależności zaczęły się ludziom trochę mieszać. Pewne rozwiązania były wdrażane już wcześniej, ale teraz firma Marka Zuckerberga podjęła dość radykalną decyzję — pełnej zmiany nazwy.

Najlepiej znanym działaniem mającym dokładnie informować użytkowników, kto jest dostawcą danego produktu, mieliśmy do czynienia w 2019 roku. Wtedy to firma zaczęła stosować podpis "from FACEBOOK", co stało się tematem żartów, m.in. CEO Twittera, który zatweetował "Twitter from TWITTER". Tak czy inaczej podpis zaczął widnieć w aplikacjach Facebooka, takich jak Instagram. Teraz firma podjęła znacznie odważniejszą decyzję i postanowiła zmienić swoją nazwę.

Meta - Facebook

CEO Mark Zuckerberg na dzisiejszym evencie Connect 2021 przedstawił Meta, nową markę firmy, pod którą wydawane będą jej produkty. Nazwa odnosi się do metaverse, koncepcji utożsamianej z Web 3.0, przyszłą iteracją Internetu, na którą składać się będą wirtualne przestrzenie 3D, media społecznościowe, udostępnianie immersyjnych doświadczeń, streaming na żywo, kryptowaluty i inne nowoczesne technologie stanowiące wirtualne uniwersum.

"Meta" w nazwie oznacza z kolei, że model ten wykracza "ponad" albo "poza" tradycyjnie rozumiane wirtualne uniwersum. Do tej koncepcji odwołuje się również firma, która twierdzi, że celem Meta będzie powołanie metaverse'u do życia, aby pomagać ludziom łączyć się, odnajdywać społeczności i rozwijać biznesy. Lista produktów marki Meta obejmuje:

  • Facebook
  • Messenger
  • Instagram
  • WhatsApp
  • Oculus
  • Workplace
  • Portal
  • Novi

Zmiana obejmuje w zasadzie tylko branding, zaś same aplikacje pozostają bez zmian. Dla firmy zmiana ta ma również dodatkowe znaczenie: od teraz będziemy metaverse-first, nie Facebook-first. Oznacza to, że z czasem nie będziecie potrzebowali konta Facebook, by używać innych naszych usług — wyjaśnił Mark Zuckerberg w liście założyciela.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia