Excel - jak zabezpieczyć plik hasłem?

Excel - jak zabezpieczyć plik hasłem?

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 7/1/2019, 12:00 PM

Liczba odsłon: 42708

Zabezpieczanie plików za pomocą hasła to najprostsza i najpopularniejsza metoda ochrony dokumentów przed niepowołanym dostępem. W przypadku aplikacji pakietu Microsoft Office użytkownicy nie muszą korzystać z zewnętrznego oprogramowania zabezpieczającego, ponieważ odpowiednie mechanizmy wbudowane są w poszczególne aplikacje – Excel, Word, PowerPoint itd. W tym poradniku pokażemy, jak w kilku krokach ustawić hasło dostępu do pliku skoroszytu Excel.

  1. Otwieramy menu Plik.
  2. Zostajemy w sekcji Informacje i rozwijamy menu Chroń skoroszyt.
  3. Wybieramy opcję Szyfruj przy użyciu hasła.
  4. Menu Chroń skoroszyt w programie Excel

  5. Dwukrotnie wprowadzamy hasło zabezpieczające. Uwaga: hasło może składać się z dowolnego ciągu liter, cyfr i znaków specjalnych. Nie ma wymogów co do minimalnej i maksymalnej długości hasła.
  6. Okno edycji hasła

    Okno edycji hasła

  7. Zatwierdzamy, klikając przycisk OK. Następnie otrzymamy informację, że do ponownego otwarcia skoroszytu będzie potrzebne hasło.

Okno edycji hasła

Jak zdobyć aplikację Excel?

Program Excel jest częścią pakietu Office i planów Microsoft 365 dostępnych w Sklepie CentrumXP: