Excel - jak dodać wiersz?

Excel - jak dodać wiersz?

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/8/2019, 12:22 PM

Liczba odsłon: 19071

Chyba każdemu podczas wprowadzania danych do tabeli choć raz zdarzyło się przez przypadek ominąć jakiś wiersz. Co zrobić w takiej sytuacji? Oczywiście można próbować zaznaczać dane, przenosić je o jeden wiersz w dół czy wykonywać inne kombinacje. Na szczęście nie trzeba robić tego ręcznie, bo Excel oferuje nam prostą i wygodną funkcję wstawiania nowego wiersza. Jak jej użyć?

Jak wstawić nowy wiersz do tabeli?

  1. Powinniśmy zacząć od wskazania miejsca, w którym ma być wstawiony nowy wiersz. Konkretnie zaznaczamy komórkę, nad którą ma się on pojawić. Klikamy tę komórkę prawym przyciskiem myszy i z menu wybieramy Wstaw, a następnie Wiersze tabeli powyżej.
  2. Excel - Jak wstawić nowy wiersz do tabeli?

  3. Nowy, pusty wiersz został wstawiony:
  4. Excel - Jak wstawić nowy wiersz do tabeli?

  5. Jeżeli zaznaczymy ostatni wiersz tabeli i klikniemy go prawym przyciskiem myszy, możemy również z menu Wstaw wybrać Wiersz tabeli poniżej.

Aby wstawić nowy wiersz, nie musimy koniecznie używać menu podręcznego. Można równie dobrze zaznaczyć komórkę i te same opcje wybrać z sekcji Komórki na wstążce Narzędzia główne.

Jak zdobyć aplikację Excel?

Program Excel jest częścią pakietu Office i planów Microsoft 365 dostępnych w Sklepie CentrumXP:

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia