Czy Surface Laptop 3 ma wadę fabryczną? Niektóre ekrany samoistnie pękają

Czy Surface Laptop 3 ma wadę fabryczną? Niektóre ekrany samoistnie pękają

Autor: Wojciech Błachno

Opublikowano: 2/13/2020, 2:36 PM

Liczba odsłon: 1242

Microsoft zaprezentował Surface Laptop 3 wraz z Surface Pro 7 na dorocznej konferencji Surface w październiku 2019 roku. Nowy Surface Laptop był pierwszym laptopem firmy Microsoft, który oferował specyfikację z układami zarówno Intel, jak i AMD. Nowy Laptop sprawiał bardzo pozytywne wrażenie, zwłaszcza pod względem "naprawialności". Microsoft posłuchał rad użytkowników i znacznie ułatwił proces demontażu laptopa.

Najnowsze informacje wskazują jednak na to, że laptop może mieć jednak pewne wady, które nie były zauważalne tuż po premierze. Według różnych doniesień, które można znaleźć na portalu Reddit, wygląda na to, że Surface Laptop 3 ma poważną wadę fabryczną. Kilku użytkowników Laptopa 3 zgłosiło, że zauważyło samoistne pęknięcia na ekranie, które pojawiły się nawet pomimo tego, że laptop nigdy nie upadł i nie był używany w sposób, który mógł go narazić na uszkodzenia.

Mamy tutaj dokładnie te same problemy. Pęknięcie w prawym górnym rogu. Moja żona używała laptopa w pracy przez mniej niż 4 dni i pojawiło się pęknięcie. Komputer nie ma żadnych innych fizycznych śladów ani zadrapań, ponieważ żona jest bardzo ostrożna. Microsoft chce 794 dolarów za naprawę tego uszkodzenia

Microsoft nie odpowiedział bezpośrednio na skargi użytkowników, ale niektórzy spekulują, że może to być spowodowane zastosowaną w laptopie nową aluminiową obudową. Surface Laptop 3 był pierwszym laptopem firmy Microsoft, który był oferowany zarówno w miękkim wykończeniu Alcantara, jak i w wykończeniu aluminiowym.

Nie jest jasne, jaka dokładnie jest skala tego problemu, a Microsoft jeszcze tego nie skomentował. Użytkownicy mają trudności z uzyskaniem zwrotu, ponieważ pomoc techniczna firmy Microsoft klasyfikuje pęknięcia jako uszkodzenia fizyczne, które nie są objęte standardową gwarancją. Niestety nie ma sposobu, aby zweryfikować problem, chyba że Microsoft przyjmie zepsute urządzenia i sam dokona diagnozy. Nie wiadomo, jaka dokładnie jest skala tego problemu.Czy ktoś z Was doświadczył podobnego problemu? Dajcie znać w komentarzach.